شهری

راهکارهای رفع موانع نوسازی بافت فرسوده تهران بررسی شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور شهردار جدید منطقه ۱۵، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و مدیران دفاتر توسعه محله مستقر در منطقه ۱۵ راهکارهای رفع موانع نوسازی بافت فرسوده بررسی شد.

در طی نشست برگزار شده در دفتر شهردار منطقه ۱۵، مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی از موضوعات در جریان منطقه اعم از تأمین خدمات در محدوده اطراف امامزاده سیده ملک خاتون تا طرح محور شوش و ساماندهی کارخانه ارج در منطقه ۱۵ سخن گفت و ابراهیمی معاون نوسازی و توسعه سازمان نوسازی بر ضرورت همراهی منطقه در پیشبرد بهینه اقدامات تأکید کرد.

در این نشست ودودی، مدیر دفتر توسعه محله اتابک و مینابی در خصوص مواردی همچون پیگیری و اجرای پمپ بنزین حاشیه بزرگراه امام علی و مجاور پایانه هاشم آباد، حل معارضین پروژه خدماتی امامزاده سیده ملک خاتون، اجرای درمانگاه در پارکینگ مینابی و تغییر پهنه‌های مسئله دار توضیحاتی را ارائه داد که منجر به ارائه راهکارهایی از سوی الفت‌پور شد.

از دیگر موضوعات مهم جلسه تشریح طرح اجرایی محور شوش از سوی باغبانی، مدیر دفتر توسعه طیب و ولیعصر و اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان دفتر توسعه محله طیب در سال‌های گذشته که از جمله آن امضای تفاهم نامه فی‌مابین شهرداری منطقه ۱۵ و سازمان نوسازی شهر تهران، ارزیابی املاک واقع در طرح و پیشبرد پروژه‌های تهاتر، انعقاد قرارداد مشارکت پروژه‌های تجمیعی واقع در محور، شروع عملیات اجرایی دو پروژه و همچنین تخریب اولین ملک واقع در طرح با هماهنگی با سازنده و کارشناسان دفتر بود که با توجه به توضیحات ارائه شده در رابطه با اقدامات صورت گرفته، ضرورت اجرای طرح مورد تأیید شهردار منطقه ۱۵ قرار گرفته و مقرر شد، تمدید تفاهم نامه فی‌مابین سازمان نوسازی و شهرداری منطقه ۱۵ مجدد بررسی و اقدامات آتی به صورت ویژه توسط اداره نوسازی با هماهنگی با دفتر توسعه محله انجام شود.

دیگر مورد مطرح شده توسط رحیمی مدیر دفتر توسعه محلات شوش و مظاهری مبنی بر ساماندهی فضای بلااستفاده کارخانه ارج واقع در محله شوش بود که پیرو این موضوع نیز راهکارهایی از سوی الفت پور ارائه شد.

شهردار منطقه ۱۵ با عزمی راسخ اقدامات مطرح شده را در دستور کار قرار داده و برای تسریع روند نوسازی و رفع مشکلات موجود قول مساعد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا