ورزشی

رافت: باید به جای انتقاد از قلعه‌نویی به خاطر جوانگرایی حمایت کنیم

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال گفت: در حال حاضر که قلعه نویی به فکر جوانگرایی تیم است باید به جای انتقاد از او حمایت و فرصت این کار را به قلعه نویی بدهیم تا بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشیم.

پایان رافت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازی ایران و ازبکستان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: در حال حاضر که قلعه‌نویی به دنبال جوانگرایی تیم است باید به او فرصت دهیم تا نفرات مدنظر خود را انتخاب کند. تیم‌ملی در خط هافبک و فوروارد مشکل خاصی ندارد و روند تیم راضی کننده است اما در خط دفاع مشکل داریم که البته این مشکل تنها مربوط به تیم ملی نیست بلکه در تیم‌های باشگاهی نیز با چنین مشکلی مواجه هستیم. بنابراین قلعه نویی باید فکر اساسی برای عمق خط دفاعی تیم ملی داشته باشد تا در بازی‌های آینده به خاطر این مشکل لطمه نخوریم.

رافت ادامه داد: شاید الان از ناحیه دفاع لطمه نخوریم اما در جام جهانی اگر این مشکل برطرف نشود قطعا شرایط سختی خواهیم داشت. البته به جز عمق دفاع ما باید دروازه‌بان جایگزین هم داشته باشیم که اگر زمانی مشکلی برای بیرانوند ایجاد شد دروازه‌بان جایگزین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بازی‌های تدارکاتی فرصت خوبی برای محک و ارزیابی بازیکنان جوان است. حالا که قلعه نویی به فکر جوانگرایی تیم افتاده باید به جای انتقاد از او این فرصت را به مربی بدهیم تا بازیکنان مدنظر خود را شناسایی کند. درست است زمان کافی برای این کار ندارد اما اکنون که شرایط برای جوانگرایی تیم فراهم شده نباید این فرصت را از او بگیریم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال افزود: کادر فنی باید در بازی با ازبکستان فکر اساسی برای عمق خط دفاعی تیم داشته باشد تا در این بازی نیز به خاطر این مشکل گل نخوریم. ضمن این که بازی با ازبکستان به مراتب سخت‌تر از هنگ‌کنگ خواهد بود و کوچک ترین اشتباه به ضرر تیم ملی خواهد بود.

رافت در پایان گفت: تیم ملی در بازی با هنگ کنگ شادابی و طراوات لازم را نداشت و به جز این که دو گل خورد حتی چند موقعیت نیز به تیم حریف داد. در حقیقت تیم از هماهنگی و انسجام لازم برخوردار نبود، کیفیت فنی لازم را نداشت و از نظر جسمی و روانی خسته بود. بازی با ازبکستان به دلیل این که در آزادی برگزار می شود شرایط فرق می‌کند و تیم نسبت به بازی با هنگ‌کنگ هماهنگ‌تر و با انسجام بیشتر بازی می‌کند. البته چون ۸ تیم از آسیا به جام جهانی می‌روند ما مشکلی برای صعود نداریم و باید تلاش کنیم که در جام جهانی با مشکل مواجه نشویم و بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا