سیاسی

رئیس پلیس تهران: اتباع غیرمجاز را به مرز برمی‌گردانیم/ این افراد شامل کسانی هستند که مجوزشان به اتمام رسیده و تمدید نشده یا فاقد مجوز هستند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران از کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت خبر داد.

وی گفت: مردم آمار زده شده اند ما باید آنقدر خوب کار کنیم که مردم احساس امنیت کنند و نباید صرفا به اعلام آمارها اکتفا کنیم. 

وی افزود: سرقت ها از ابتدای سال تا الان به طور کلی ۱۸ درصد کاهش داشته است، عنوان مثال سرقت‌های به عنف و زورگیری ۲۹ درصد کاهش داشته و اگر این گروه مسلحانه نبود در حوزه سرقت‌های مسلحانه هم ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوزه سرقت خودرو ۹ درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم.

وی در ادامه از افزایش ۵ درصدی تماس شهروندان با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ خبر داد و گفت: کاهش ۱۲ درصدی تماس مرتبط با سرقت را داشته ایم که همین امر نشان‌دهنده کاهش سرقت بوده است.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه از تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت در شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران تقدیر کرد و افزود: اصل این است که مال‌باختگان بعد از دستگیری سارقان به مال خود برسند؛ چرا که شناسایی مالخر و بازگشت اموال مهمترین اقدام پلیس بعد از دستگیری سارقان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره گوشی قاپی یک سارق که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست می چرخد گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین است که همیشه می بینید اما انچه که رخ داده یک نفر نیست بلکه دو گروه هستند که اقدامات شناسایی هر دو گروه انجام شده و انتشار این فیلم ها فقط کار ما را سخت کرد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص رصد پلیس بر عملکرد اراذل و اوباش گفت: اراذل و اوباش سطح یک فعالیت شان بسیار محدود شده است امروز برخی از شرارت ها مربوط به کسانی است که اطلاق اراذل و اوباش به آنها نمی شود اما با قمه و یا چاقو اقدام به درگیری می کنند صحبت ما این است که تولید و خرید و فروش و نگهداری و حمل سلاح نامتعارف ممنوع شده و مجازات دارد و ضروری است که جلوی تولید آنها گرفته شود. اینها ضرورت مردم نیست. ما در تهران تعداد زیادی از این ابزارها را از مغازها جمع آوری کرده ایم.

وی درباره جمع آوری اتباع بیگانه تصریح کرد: اتباع بیگانه باید دارای مجوز باشند اگر مجوز اقامت نداشته باشند حضورشان غیرمجاز است و مشمول طرد می شوند. اینها را بنا به ظرفیتی که برای انتقال آنها به مرز وجود دارد، جمع آوری می کنیم این افراد شامل کسانی هستند که مجوزهای آنها به اتمام رسیده و تمدید نشده یا فاقد مجوز هستند. 

وی درباره پابند الکترونیکی گفت: این افراد مجازات جرایم خود را کشیده اند اما چون دارای تکرار جرم شده اند از این طریق کنترل می شوند؛ اما برای این افراد ممنوعیتی وجود ندارد و تردد بین شهری هم می توانند داشته باشند و پلیس آنها را کنترل می کند. این افراد هر مکان و زمان غیرمتعارف باشند با آنها تماس گرفته می شود تا بدانند تحت کنترل هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا