مجلس

رئیس پارلمان بلاروس با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس که برای حضور در مراسم روز گذشته تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، عصر امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳) با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار، ضمن تشکر از همدردی کشور بلاروس در حادثه شهادت رئیس جمهور، گفت: روابط اقتصادی و تجاری و همکاری‌های سیاسی، فرهنگی، بانکی و فنی بین ایران و بلاروس را باید توسعه دهیم و در قالب اوراسیا فعالیت‌ها را به‌صورت جدی پیگیری کنیم اما متأسفانه از این فرصت‌ها به درستی استفاده نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل فنی مهندسی و ماشین آلات و تعیین تعرفه‌ها بین دو کشور فرصت‌هایی وجود دارد که باید استفاده شود، تصریح کرد: ما مکمل یکدیگر هستیم به طور مثال شما در حوزه تجهیزات معدنی فرصت‌های خوبی دارید و ما نیز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معدن هستیم از سوی دیگر ایران در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، آموزش، بهداشت و درمان دارای ظرفیت‌هایی است که باید استفاده کنیم اما به دلیل بعضی از موضوعات مانند موضوعات بانکی این امر محقق نشده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: از مزیت‌های خاص دو کشور باید استفاده کنیم و موانع پیش رو را برطرف کنیم.

رئیس پارلمان بلاروس: ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بلاروس

بر اساس این گزارش ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس از قالیباف برای دعوت از این کشور برای حضور در مراسم تحلیف و مهمان نوازی ایرانیان تشکر کرد و گفت: فعال‌سازی گروه پارلمانی دوستی بین ایران و بلاروس می‌تواند به توسعه روابط بین دو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه ما آماده همکاری‌های پارلمانی هستیم، افزود: باید بستر توسعه روابط اقتصادی و تجاری را فراهم کنیم و همکاری‌های آموزشی را گسترش دهیم.

رئیس مجلس بلاروس به کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور اشاره و بیان کرد: این کمیسیون باید مسیرهای جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی تعریف کند، ما تمایل داریم که حجم صادرات خود به ایران در حوزه کود، محصولات کشاورزی، تجهیزات و مواد غذایی را افزایش دهیم و از ایران نیز کالاهای موردنیاز خود را وارد کنیم که برای این موضوع باید سازوکار پرداخت‌های مالی را پیش‌بینی کنیم.

بر اساس این گزارش حسن قشقاوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار حضور داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا