معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد؛ رئیس مجلس سخنران مراسم چهلم شهدای شاهچراغ(ع) شیراز – معاون فرهنگی حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: محمدباقر قالیباف سخنران مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) است. به گزارش هشت صبح، حجت‌الله یراق طلایی در خصوص برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حرم شاهچراغ (ع) […]

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد؛

رئیس مجلس سخنران مراسم چهلم شهدای شاهچراغ(ع)

رئیس مجلس سخنران مراسم چهلم شهدای شاهچراغ(ع)

شیراز – معاون فرهنگی حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: محمدباقر قالیباف سخنران مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

به گزارش هشت صبح، حجت‌الله یراق طلایی در خصوص برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حرم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: این مراسم با مرثیه‌سرایی حاج صادق آهنگران با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: همزمان با این مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم رسول استوار محمود آبادی برگزار خواهد شد.

طلایی اضافه کرد: در این مراسم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود، مهمانانی از استان فارس و سراسر کشور حضور دارند، در واقع این مراسم با حضور مسئولان ارشد استانی، نظامی و انتظامی، شخصیت‌های لشکری و کشوری، تولیت‌ها و روحانیون از سراسر کشور، خانواده‌های شهدا و مردم شهید پرور شیراز برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از قاریان بین‌المللی مراسم را آغاز خواهند کرد و حاج صادق آهنگران هم یکی از مداحان این مراسم هستند. همچنین برنامه‌های تواشیح، کلیپ و سرود اجرا می‌شود.

طلایی با اشاره به اینکه نمایشگاه ویژه شهدای حرم هم در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود، گفت: در هنگام برگزاری این مراسم موکب‌هایی در داخل و خارج از حرم برپا می‌شود؛ برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانانی که همراه با خانواده‌شان به حرم می‌آیند نیز در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان زائران و علاقمندان به حرم امام زادگان انجام شد تا مردم را از حضور در این مکان‌های مقدس دلسرد کنند.

وی بیان کرد: تروریست‌های تکفیری و وهابی در کشورهای دیگری از جمله سوریه و عراق تلاش کردند تا مراکز زیارتی و مقدس شیعیان را تخریب کنند؛ در حقیقت ترورهایی که دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و برای تضعیف ارزش‌های اسلامی و خدشه در وحدت کشور به کار می‌گیرند با هدف ایجاد رعب و وحشت میان مردم و دور کردن آنها از این اماکن مذهبی انجام می‌شود.

طلایی با یادآوری اینکه در حادثه حرم شاهچراغ (ع) یک گلوله به سمت ضریح شلیک نشده بود، گفت: این گلوله‌ها تنها به سمت مردم و زوار شلیک شد؛ آنها قصد داشتند با این کار وحشت ایجاد کنند و شرایطی فراهم کنند تا کسی جرأت نکند برای زیارت به این اماکن بیاید. هرچند موفق نشدند به هدف خود دست یابند و از همان شب حادثه تاکنون شاهد حضور پررنگ‌تر مردم در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) هستیم. حتی زیارتگاه‌های دیگر در شهرهای مختلف نیز این روزها میزبان حضور گسترده‌تری از مردم هستند.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اظهار کرد: دشمنان باید متوجه شده باشند که حتی با این رفتارهای مذبوحانه نتوانستند خللی در اشتیاق و حب مردم نسبت به اهل بیت (ع) ایجاد کنند؛ آنها باید بدانند ملت ایران علاقمند به دین، اولیای الهی و امامان معصوم هستند و این نوع اقدامات آنها نه تنها علاقه مردم را کم نمی‌کند بلکه این ملت همچنان دل گرو به محبت اهل بیت (ع) داده‌اند.