سیاسی

رئیس سازمان انرژی اتمی: طبق ماده ۳۶ برجام، اکنون در فاز کاهش تعهدات خود هستیم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون در فاز کاهش تعهدات هستیم.

محمد اسلامی صبح امروز در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدف سفر به این استان، گفت: بازدید از مرکز پرتودهی گاما و شرکت در یادواره شهدای ناغان از اهداف سفر به این استان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جلسه شورای حکام از دیروز فعال شده است، گفت: هر سه ماه یکبار موضوع برجام در این شورا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مدیرکل موظف است به موجب مصوبه شورای امنیت، عملکرد قطعنامه ۲۲۳۱ که متن برجام است را هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه یکبار به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد.

اسلامی با بیان اینکه گزارش ارائه شده به شورای حکام یک بخش پادمانی و یک بخش برجامی دارد، افزود: طبیعی است که در بخش پادمانی یک روال طبیعی برابر با ضوابط پادمانی و Npt است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: آژانس در ایران مستقر و در حال انجام بازرسی است و طبق همان ضوابط کار ایران در جریان است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم که برجامی است، طرفین در برجام تعهداتی دارند که به آن‌ها عمل نکردند، آمریکا از برجام خارج شد و همچنین اجازه همکاری دیگر کشور‌ها با ایران را هم نمی‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون کشور در فاز کاهش تعهدات هستیم.

اسلامی بیان کرد: قانون راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است و در چارچوب ملی، پادمان و Npt عمل می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: درصورت صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و فشار سیاسی طرفین، ایران طبق اعلامی که به آنان کرده است، پاسخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا