رئیس دادگستری اصفهان: بیش از یک هزار و ۲۳۰ پرونده قضایی در باره هنجارشکنی و کشف حجاب توسط بسیج، سپاه و نیروی انتظامی تشکیل شده / بلای الهی از مسامحه و بی‌توجهی به امر معروف پدیدار می‌شود؛ اگر چنین شود همه ما مقصریم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دوره آموزش ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفره برای آمران به معروف و ناهیان از مُنکر در دادگستری استان برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز چهارشنبه در همایش بزرگ فعالان عرصه امر به معروف و نهی از مُنکر استان در سالن همایش کوثر ارتش اصفهان افزود: تاکنون ۱۳۸ نفر در نخستین دوره کلاس‌های آموزشی توسط معاونت پیشگیری دادگستری استان که با همکاری سایر سازمان‌ها برگزار شده است، شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه پیشگیری از وقوع جُرم افزون بر یک هزار و۵۰۰ ساعت کلاس در قالب تکوین کارگاه‌های مهارت‌آموزی توسط معاونت مربوطه و با محوریت قوه قضاییه برنامه‌ریزی و برای گروه‌های سنی مختلف استان طرح‌ریزی و سطح بندی شده است.

حجت‌الاسلام جعفری با تقدیر از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی تاکید کرد: آمران معروف و ناهیان مُنکر نباید احساس کنند در میدان تنها هستند و مبارزه با فساد یکی از محورهای وظایف قوه قضاییه است و این منحصر به بحث حجاب و مسائل فرهنگی نیست بلکه بحث های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را نیز شامل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر آیات قرآن کریم در باره امر به معروف و نهی از مُنکر را بررسی کنیم، مراتب طولی در این باب را در خواهیم یافت و در تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از مُنکر، خداوند مُتعال اول خود را بعنوان مُکلف به این فرضیه معرفی می‌کند و حتی اوصیا و پیامبران را نیز مقدم نکرده است.

جعفری افزود: خداوند متعال به پرهیز از تجاوز، تعدی، مُنکر و فحشا فرمان داده و امر به معروف و نهی منکر مسوولیت مشترک تمام پیامبران بوده است و در عین حال باید توجه داشت که این دستور الهی تنها جنبه دینی ندارد و می‌تواند در ارتقا سطح زندگی اجتماعی نیز موثر باشد.

وی تصریح کرد: رعایت قانون و مقررات در حوزه اجتماعی ضروریست و ثمرات زیادی دارد و لازمه زندگی اجتماعی، منطقی است که بر اساس قانون مشخص می شود و ما که نگاه قدسی و معنوی به احکام حتی در حوزه اجتماعی داریم نباید بگذاریم جامعه با قرآن و عترت بیگانه شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان تاکید کرد: بر اساس روایات، بلای الهی از مسامحه و بی‌توجهی به امر معروف و نهی منکر پدیدار می شود و اگر چنین شود همه ما مقصریم.

ریس دستگاه قضا در استان اصفهان افزود: ما برخی از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر را دیده‌ایم ولی در حال حاضر به قرائت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر رسیده‌ایم ولی باید به اقامه و عمل نیز برسیم.

وی یادآور شد: اصفهان زادگاه شهدایی همچون خرازی‌، کاظمی، ردانی‌پور و ۲۴ هزار شهید است و این شهر که سابقه طولانی در انقلاب و دفاع مقدس دارد، جای ولنگاری نیست.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: شعبه ویژه در دادگستری شهرستان‌های استان و مرکز استان برای رسیدگی به هنجارشکنی‌ها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت قانونی و تلاش آمران معروف و ناهیان مُنکر و نهادهای قانونی مرتبط در چهارچوب قانون حمایت از آمران به معروف مورد حمایت دادگستری استان است.

حجت الاسلام جعفری افزود: امروز بیش از یک هزار و ۲۳۰ پرونده قضایی در باره هنجارشکنی، کشف حجاب و دیگر مسائل مرتبط در دستگاه قضایی استان توسط بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر و مجمع رهروان تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا