رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بود

Print Friendly, PDF & Email

علیزاده در تذکر شفاهی:

رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بود

رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بود

نماینده مردم مراغه در مجلس گفت: ناهماهنگی در پرداخت بین کارکنان و سازمان های مختلف دولتی در حالی است که رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی با اشاره به شرایط نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش خطاب به وزیر، گفت: قسمتی از نیروی انسانی حوزه آموزش و پرورش را نیروهای خدماتی تشکیل می‌دهند. این افراد متأسفانه شامل رتبه بندی نشده و حقوق و مزایای بسیار پایینی دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: این گروه از زحمتکشان آموزش و پرورش در تأمین حداقل‌های زندگی خود دچار مشکل هستند و حتی اضافه کار و مزایای رفاهی هم دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این سابقه بیمه قبلی آنها در آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود، بنابراین لازم است وزیر آموزش و پرورش به این عزیزان و مشکلات آنها توجه جدی داشته باشد.

علیزاده در تذکر دیگری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کارکنان ساختمان‌های مسکونی از جمله سرایداران و نگهبانان، مشاغل جدیدی هستند که شامل بیمه تأمین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی‌شوند. ضروری است وزیر کار به این گروه نیز توجه داشته باشد تا آنها هم از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

وی با اشاره به ناهماهنگی در پرداخت‌های کارکنان دولت گفت: این مسئله موجب نوعی تبعیض و ناعدالتی شده و این میزان از ناعدالتی ها عذاب آور شده است. چنین وضعی انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است، چرا که امروزه حقوق‌ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، بنابراین نهادهایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، نیروهای مسلح و ثبت احوال از این موضوع شکایت دارند.

نماینده مردم مراغه در مجلس در پایان بیان کرد: این نوع شیوه پرداخت میان کارکنان و سازمان‌های مختلف دولتی در حالی وجود دارد که رئیس جمهور قول ارائه نظام پرداخت هماهنگ را داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا