هشت صبح: آیت‌الله سید ایراهیم رئیسی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید فرهاد حسین‌مردی در منطقه ۲ تهران و با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است و اگر نتایج خوبی به همراه داشته باشد نباید نگران هزینه آن باشیم. رئیس‌جمهور […]

هشت صبح: آیت‌الله سید ایراهیم رئیسی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید فرهاد حسین‌مردی در منطقه ۲ تهران و با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است و اگر نتایج خوبی به همراه داشته باشد نباید نگران هزینه آن باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: دستور رهبر معظم انقلاب به کارکنان تعلیم و تربیت این بود که دور هم بنشینند و سندی به نام سند بنیادین آموزش و پرورش تدوین کنند. که این سند پیش رو باشد.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتباط بین خانه و مدرسه و ارتباط بین معلمان و مدیران و کادر تربیتی باید باشد یعنی کتابی پیش روی دست اندرکاران تعلیم و تربیت که براساس آن کارها و امور مدرسه را پیش ببرند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اجرایی شود، محصول آموزش و پرورش بهتر از آن خواهد بودکه تاکنون انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با طرح سوالی از دانش‌آموزان گفت: دست نوشتن دانش‌آموزان بسیار خوب است و در پاسخ به سوال سال قبل دیدم که متن زیبا و محتوای قابل استفاده نوشته‌اند وحال امسال از این دانش‌آموزان می‌پرسم از منظر شما شاخص مدرسه خوب چیست؟

وی ادامه داد: مدرسه خوب اهمیت فراوان دارد چون محصول و نتیجه‌ای که خواهد داشت عرضه انسان ساخته شده برای اداره خود، خانواده و جامعه است.

رئیس‌جمهور همچنین با طرح سوالی از معلمان، گفت: برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام داد؟

رئیسی مهمترین محور در آموزش و پرورش را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: نیروهای انسانی سرمایه ما هستند و تلاش شد بر بودجه آنان افزوده شود. برخی این را هزینه می‌دانند اما من می‌گویم هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری است اگر نتایج خوبی داشته باشد نباید نگران آن باشیم.