رئیسی: موضوعاتی که ممکن است روی بازار اثرگذار باشد، در جلسات تخصصی و غیرعلنی مطرح شود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایلنا: ابراهیم رئیسی بعد از تقدیم لایحه بودجه در جلسه مشترک دولت و مجلس بیان کرد: ما دور هم به عنوان دولت و مجلس جمع شدیم و مقام شهید مدرس را گرامی می‌داریم. شهید مدرس به خدا اندیشید. خداوند شهدا را در تاریخ سر بلند کرد. روح شهید مدرس شاد و این روز را به عنوان روز مجلس تبریک می‌گویم و امیدوارم این نهاد برخاسته از رأی مردم که نماد جمهوریت نظام است، روز به روز پیشرفت کند.

وی افزود: این جلسه مبارک است، مجلس شورای اسلامی با دولت جلسه مشترک برگزار می‌کند و مسئولیت ما مشترک است و همه سوار یک کشتی هستیم. مردم ما را قضاوت کردند. مردم هم خوبی‌ها را می‌بینند که تشکر می‌کنند و هم کاستی‌ها را می‌بینند که موجب رنج آن‌ها است.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: شرایط ایجاب می‌کند ما اولویت‌گذاری و اولویت‌شناسی کنیم، رفع نیازها با نگاه به اولویت‌ها است. ما معتقدیم در نظام جمهوری اسلامی بن‌بست نداریم. ما در ولایت فقیه بن بست نداریم.

رئیسی گفت: ما معتقدیم اگر چاله‌ و مسأله‌ای دیدیم باید حل کنیم. مانند برخی از دولت‌های گذشته نباشیم. ما از کنار مسئله نباید عبور کنیم. اگر جایی پروژه‌‌ای مانده باید تکیمل شود، لذا ما نهضت تکمیل پروژه‌های مانده را آغاز کردیم.

وی افزود: اینکه گفتم کار‌گاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل باید فعال شود حتما همین طور است این‌گونه تولید فعال می‌شود. ما یعنی دولت و مجلس باید نظام پرداخت را درست کنیم که نظام پرداخت عادلانه باشد. نگاه ما و شما باتوجه به داشته‌های کشور باید اینگونه باشد که نظام پرداخت عادلانه را پی‌ریزی کنیم و به یکدیگر کمک کنیم، مردم هم از ما این را می‌خواهند. کارکنان دولت دنبال یک نظام پرداخت عادلانه هستند

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ۸۵ میلیون جمعیت کشور باید در برنامه‌ریزی ما دیده شوند. تلاش کنیم کشور کسری بودجه نداشته باشد چراکه کسری بودجه موجب تورم است و همه باید تلاش کنیم کسری بودجه نداشته باشیم. آقا و مقتدای ما گفتند نباید کسری بودجه داشته باشیم چون موجب تورم است.

وی ادامه داد: شما در ارتباط با رتبه‌بندی معلمان زحمت کشیدید تا با آنچه که دولت تلاش کرد این مساله پس از یازده سال به سرانجام برسد. مجری باید این مساله را زمان اجرا مورد توجه قرار دهد. لذا هم قانون اجرایی و دقیق تصویب شدنش مهم است و هم درست اجرا شدن قانون مهم است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم که نقد مصلحانه حتما به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند، نماینده مجلس نقد منصفانه‌ای را در یک رسانه می‌گوید و کار اصلاح می‌شود. بسیاری این را در سر می پروراندند و هم‌چنان ممکن است مطرح کنند که این‌ها باهم دچار اختلاف شده‌اند. ما حسرت اینکه روزی را ببینند که دستگاه‌های کشور با هم دچار اختلاف هستند را به دل آن‌ها خواهیم گذاشت.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه در بزرگترین اجتماع این کشور که عید سعید فطر بود در خطبه‌های عالمانه فرمودند که کشور می‌تواند با اتفاق نظر و دور از اختلاف‌نظر کارها را پیش برد. ما معتقدیم که با اراده پولادینی که جوانان و مردم به ویژه نسل جوان دارد می‌توان کارها را پیش برد.

رئیسی با اشاره به اینکه ما حتماً مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال می‌کنیم نه از مسیر رکود، گفت: ما مهار تورم را از رشد تولید می‌بینیم بانک مرکزی و وزارتخانه‌‌ها توجه به این نکات و نظرات خواهند داشت. برخی موضوعات و دیدگاه‌ها ممکن است اثراتی در بازار و اقتصاد داشته باشد خوب است که در جلسات تخصصی یا جلسات غیرعلنی مطرح شود و نتیجه به مردم اعلام شود اما همه بحث‌ها و نظر‌ها به نوعی مطرح نشود که روی بازار اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مسأله استانداران، فرمانداران و بخشداران دولت مجری انتخابات است و شورای نگهبان ناظر بر انتخاب بخشداران و فرمانداران نباید دخالتی در صلاحیت افراد داشته باشد و صرفا موظف به برگزاری انتخابات هستند. نکته دیگر معیشت مردم بود، ما و شما همگی مسئولیت داریم که معیشت مردم در اولویت‌ باشد؛ امیدوارم ما در دولت و شما در مجلس در کنار یکدیگر در این راه گام برداریم و ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را مرتفع کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا