هشت صبح: رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این قابل تامل است.  آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح روز سه شنبه و در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به […]

هشت صبح: رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این قابل تامل است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح روز سه شنبه و در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به همراه اعضای هیات دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند، در سخنانی اظهار داشت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و دعوت  و وفاداری و دلدادگی مردم به این انقلاب دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گرانقدر امام در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته است، افزود: امام مردم را باور داشت و امروز باید اراده مردم و خواست آنها برقرار باشد.

آیت الله رئیسی به وفاداری و دلباختگی مردم به انقلاب اشاره کرد و افزود: نشانه این دلداگی مردم، شهدا هستند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب دادند.

وی ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ را در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است. امروز ما بیش از هرچیزی نیاز به شناخت انقلاب و امام و شناساندن آن داریم.

وی با تأکید بر اینکه راه مصون‌سازی جوانان امروز ما آشنایی با شخصیت امام ‌و ابعاد انقلاب اسلامی است، گفت: اهل فرهنگ و قلم بدانند امروز یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه و جوانان که امام (ره) و جنگ را ندیدند این است که برای جامعه امروز هنرمندانه بیان شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۲ بهمن و ۱۴ خرداد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به زیارت مرقد امام (ره) می‌آیند این است که می خواهند ما به راه و سیر و سلوک امام (ره) توجه کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام داشتند، مبتنی بر اخلاق، عدالت، عقلانیت و معنویت بود، اضافه کرد: باید آن را اجرایی کرد و برای تحقق آنها تلاش کرد؛ دشمنان به دنبال محقق نشدن آرمان‌های امام (ره) است و می‌خواهند تمدنی به نام اسلام شکل نگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه  تاکید کرد: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند توجه به عموم مردم است و خواست مردم امروز اجرای عدالت است.

پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین ساعات صبح امروز و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) ، رهبر انقلاب و همچنین رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را در این مراسم همراهی کرد.