رئیسی: به دنبال رفع تحریم ها هستیم

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جمع مدیران ارشد رسانه های بین المللی عضو اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با برشمردن ویژگی ها و رسالت رسانه ها گفت: ماموریت اصحاب رسانه‌، حفظ استقلال و هویت کشورها بخصوص در این منطقه است.

رییس جمهور در بخشی از این سخنرانی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها گفت: ما به دنبال حق جمهوری اسلامی هستیم آن چه در برجام مطرح شد با نقض از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد، اروپا هم به تعهدات خود عمل نکرد فقط جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار به طور رسمی اعلام کرده که فعالیت های هسته ای ایران هیچ انحرافی ندارد؛ در مذاکرات نیز ایران حرفهای خود را با منطق و استدلال بیان کرد و آمریکا باید تصمیم بگیرد اما تاخیر می کند و زمان را می گذراند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما مصمم هستیم که حقوق ملت را دنبال کنیم و ایران رفع و خنثی کردن تحریم ها را همزمان در دستور کار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها در مواجهه با ایران برای چندمین بار دچار خطا و اشتباه در برداشت شدند، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است و حضور بسیار موثری در منطقه داشته و بنا دارد این حضور قدرتمندانه را برای حمایت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزادیخواهان ادامه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا