رئیس‌جمهور پیش از عزیمت درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.

هشت صبح: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ۲۸۷ شهریور)‌ به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛ با بدرقه رسمی معاون اول خود و با حضور مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از اعضای کابینه، عازم نیویورک شد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.

رئیس جمهور حضور در این نشست را فرصتی برای بیان دیدگاه‌های عقلانی و منطقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: به دلیل اینکه فضای رسانه‌ای در دنیا تحت تسلط قدرتهای بزرگ و نظام سلطه قرار دارد باید از این فرصتها در جهت تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان ظلم هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران شده است استفاده کرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز جوامع بشری از ظلم‌ و بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند افزود: حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وتبیین این ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد.
رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های دیگر خود در این سفر، تصریح کرد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدارهای دوجانبه‌ای با سران برخی کشورهای خواهیم داشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این سفر هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آنها نداریم.

رئیسی دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا را یکی دیگر از برنامه‌های سفر خود به نیویورک برشمرد و گفت: اصلِ حضور در این اجلاس و انجام دیدارها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی که بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدها و تحریم‌ها , بعنوان نادی تمدنی بزرگ و از طرف ملتی با عزت حضور مقتدر در آنجا خواهیم داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه بدون لکنت از حق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کنیم‌، و مظالم و مفاسدی که عالم را رنج می‌دهد تبیین خواهیم کرد، گفت: امیدوارم که این سفر بتواند نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام‌مان و برای ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم داشته باشد.