رئیسی: ایران به خاطر توجه کردن به خانواده مورد ستم است

هشت صبح: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با جمعی از نخبگان و خانواده معظم شهدا در اراک اظهار کرد: در کشور به تحول اساسی نیاز داریم که برای این تحول باید نگاه‌ها تحولی باشد.

وی گفت: نداشتن نگاه تحولی و قانع بودن به وضع موجود هیچ تحولی را در کشور رقم نخواهد زد، لذا برای تحول باید نگاه‌ها را تحولی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه تحولی باید بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را متحول کند، بیان کرد: کشور تا رسیدن به رسیدن نقطه مطلوب فاصله دارد که ضروری است با تلاش فاصله رسیدن به نقطه مطلوب را کاهش داد.

رئیسی حضور در جمع خانواده‌های معظم شهیدان و نخبگان استان مرکزی را یک توفیق دانست و افزود: ارتباط با نخبگان و خانواده معظم شهدا یک غنیمت است که نباید تنها در این نوع نشست‌ها بسنده شود، بلکه باید این ارتباط همواره بین دولت و دغدغه‌مندان برقرار باشد.

وی برگزاری این نشست‌ها را موجب انتقال نقطه نظرات فرهیختگان و نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی به دولت دانست.

رئیس جمهور ادامه داد: بارها به هیات دولت گفته‌ام که ارتباط با نخبگان را به عنوان یک غنیمت تلقی کنید و از فرصت مشورت با نخبگان استفاده کند تا کارها از اشکال کمتری برخوردار باشد.

رئیسی با بیان اینکه استفاده از تجربیات برای ایجاد تحول که ضرورت این دوره است، اجتناب‌ناپذیر است، اضافه کرد: نگاه تحولی چند الزام دارد از جمله اینکه باید نگاه شناختی پیدا کرد، برخی از فرایندها دچار کندی هستند که این کندی مانع تحول شده است.

زیرساخت‌های لازم برای صنعت را دارد

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی، استان صنعتی است که زیرساخت‌های لازم برای صنعت را دارد و نباید اجازه داد این زیرساخت‌ها تعطیل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال نباید کارخانه‌ای احداث کرد، بیان کرد: در اکثر استان‌ها به‌طور نادرست خصوصی سازی اتفاق افتاد و افرادی غیرتوانمند و فاقد انگیزه کارخانه‌ها را تحول گرفتند که این کارخانه‌ها را دچار آسیب و عقب‌گرد کردند و هزاران کار بیکار و خطوط تولید تعطیل و نیمه تطعیل شد، این خصوصی‌سازی‌های نادرست بوده، ما باید خصوصی سازی را انجام دهیم، اما نباید به قیمت تاراج اموال دولت، کاهش تولید، اشتغال انجام شود، بلکه باید خصوصی سازی درست و به معنای آنچه در قانون آمده است، انجام شود.

واحدهای نیمه تعطیل به همت گروه‌های جهادی فعال شده است

رئیسی افزود: واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل بسیاری در کشور به همت گروه‌های جهادی فعال شده است، باید کارخانه‌های نیمه فعال تطعیل و کارخانه‌های تعطیل به چرخه تولید بازگردد که این کار در استان اولویت دارد.

وی با اشاره به وجود معادن بسیاری در استان خاطرنشان کرد: باید نگاه تحولی در معادن ایجاد شود، ثبت مالکانه معادن و حق مالکانه باید دقت شود، نظارت بر امور معادن باید با جدی گرفته شود، روابط ناسالم در همه بخش‌ها ناپسند است و در حوزه معادن نیز اجازه روابط ناسالم را نخواهیم داد، روابط ناسالم زیبنده دولت نیست.

توسعه یافتگی و پیشرفت لازمه همه استان‌ها است

رئیس جمهور توسعه یافتگی و پیشرفت لازمه همه استان‌ها است، اما باید مسائل محیط زیست نیز رعایت شود، ابراز کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح‌های مهم و دارای اولویت است که باید دنبال شود، هزینه کردن در حوزه محیط زیست سرمایه‌گذاری است و واحدهای تولیدی و صنعتی باید در حوزه محیط زیست سرمایه‌گذاری کنند و اجازه ندهند مردم آسیب ببیند.

مسئله آلودگی هوای اراک یکی از نگرانی‌های جدی مردم و دولت است

رئیسی گفت: مسئله آلودگی هوای اراک یکی از نگرانی‌های جدی مردم و دولت است که عقیده دارم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید با جدیت دنبال شود.

زشت‌ترین کارها به عنوان شاخص‌های تمدن در عالم در حال معرفی شدن است

وی با اشاره به مسئله زنان و خانواده افزود: مسائل خانواده از مسائل محوری است، مسئله خانواده در جهان در حال تهدید شدن بوده و زشت‌ترین کارها به عنوان شاخص‌های تمدن در عالم در حال معرفی شدن است، هر کشوری که تن داد به این کارها به عنوان متمدن شناخته می‌شود که بدترین نوع نگاه به اخلاق و معنویت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ایران به خاطر توجه کردن به خانواده مورد ستم استکبار جهانی قرار می‌گیرد، تشکیل خانواده، افزایش جمعیت، توجه به زنان در حوزه‌های اجتماعی از برکات انقلاب است که باید به آن توجه شود.

اجرای قانون در مورد بازنشستگان یک ضرورت قطعی است

رئیسی با اشاره به اینکه اجرای قانون در مورد بازنشستگان یک ضرورت قطعی است، گفت: دولت نسبت به تضمین حقوق بازنشستگان و حمایت از آنها هیچ تردیدی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اید تورم را مهار و کنترل کنیم که اگر نشود مشکلات جدی برای کشور به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: دولت دست به اقدامی نخواهد زد که تورم‌زا باشد، بالا بردن پایه پولی آثار تورمی دارد که دولت این کار را نخواهد کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: کارهایی در قانون الزام شده که دولت انجام دهد که رسانه‌ها از زبان من بد منعکس کردند، من گفتم که مثلا حقوق گمرکی محاسبه‌اش به جای ارز ۴۲۰۰ باید ارز نیمایی باشد، که چند برابر می‌کند، حقوق گمرکی زمانی که نسبت به کالای واسطه‌ای افزایش یابد، تورم ایجاد می‌کند که با لایحه دو فوریتی از مجلس خواستیم که الان اجرا نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا