ذوالنوری: مشکلات امروز کشور را نباید به‌پای انقلاب گذاشت / مشکل امروز کشور اجتهاد برخی خواص نسبت به نص سخنان رهبری است / اگر خواص در فتنه‌ها سکوت کنند، مردم به سخنان رهبری عمل می‌کنند؛ غیرازاین بود، کربلاهای دیگر به وقوع می‌پیوست

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی امروز کشور را اجتهاد برخی خواص در برابر نص بیانات رهبری دانست و خاطرنشان کرد: اگر خواص در فتنه‌ها سکوت کنند، مردم معطل آن‌ها نمی‌شوند و به سخنان رهبری عمل می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری امروز در جمع عزاداران فاطمی در مسجد امیرالمومنین(ع) قم با تأکید بر ضرورت پیروی از فضائل حضرت فاطمه(س) به عنوان یک الگو و انسان کامل بیان کرد: حضرت زهرا(س) چنان الگویی است که امام زمان (عج) نیز به عنوان ثمره خلقت و حاصل بعثت همه پیامبران الهی می‌فرمایند برای من در دختر رسول‌الله (ص) اسوه حسنه است.

 

وی با اشاره به این‌که امامت، استمرار نبوت و رسالت است یادآور شد: حضرت زهرا (س)، حلقه اتصال و عامل استمرار رسالت و نبوت است و ازاین‌رو باید به فضائل ایشان به‌ویژه ولایت مداری و مکتب تربیتی آن حضرت تأسی کنیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به ماجرای حمله دشمنان به خانه حضرت علی(ع) توجه داد و گفت: در آن زمان، حضرت امیرالمومنین(ع) نگران شقاق و تفرقه در امت و مأمور به سکوت بودند، لذا این زهرا(س) بود که برای دفاع از امام و حجت خدا پشت در رفتند، مجروح شدند و در اثر همان جراحت نیز به شهادت رسیدند.

 

وی با تأکید بر این‌که تلاش دشمنان از دیرباز این بوده که بین ولی خدا و امت فاصله بیندازند افزود: جامعه از سه لایه تشکیل شده که لایه نخست رهبر یا رهبران جامعه، لایه دوم خواص و لایه سوم، توده مردم‌اند؛ ما در جامعه امروزی خود در لایه نخست و لایه سوم مشکلی نداریم و همه مشکلات کشور در موضوع اجتهاد برخی خواص در برابر نص فرمایشات رهبری خلاصه می‌شود.

 

وی با تصریح بر این‌که اگر خواص در فتنه‌ها سکوت کنند، مردم معطل آن‌ها نمی‌شوند و به سخنان رهبری عمل می‌کنند، ادامه داد: اگر غیرازاین بود، کربلاهای دیگر به وقوع می‌پیوست.

 

ذوالنوری با اشاره به این‌که بصیرت، ولایت مداری و امام شناسی را باید از مکتب زهرای مرضیه(س) آموخت اظهار کرد: مشکلات امروز کشور را نباید به‌پای انقلاب گذاشت؛ چراکه هرجا ارزش‌های انقلاب پاس داشته شده، عزت و افتخار به دست آمده است.

 

وی در تشریح این نکته به مقایسه دو عرصه صنایع نظامی و خودروسازی پرداخت و گفت: در کشور شاهد افتخارآفرینی صنایع نظامی و ترس دشمنان از دستاوردهای این عرصه هستیم، چراکه رگه‌ای از اتصال به ولایت و عشق به رهبری در دست‌اندرکاران این عرصه دیده می‌شود اما حوزه خودروسازی را نیز شاهدیم که مرکب مرگ در آن تولید می‌شود و مشکلات مختلفی برای کشور و مردم به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا