استان ها

دید افقی در اصفهان کاهش می‌یابد/دما بدون تغییر است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر گذر امواج متناوب در ساعات بعدازظهر از سطح استان اصفهان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی فعلی سبب رشد ابر، وزش باد و گردوخاک به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی با کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور سطح زرد آلودگی هوا در استان اصفهان ابراز کرد: در این اطلاعیه نسبت به کاهش دید، کیفیت هوا، باد و گردوخاک در استان اصفهان هشدار داده شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه از صبح امروز آغاز شده و تا اواخر وقت فردا با مخاطرات جوی مواجه است.

معتمدی با بیان اینکه طی این مدت مناطق شمالی، شرقی و مرکزی شهرستان‌های اصفهان، اردستان، انارک، چوپانان، خمینی‌شهر، دهاقان، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد و نائین، تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است، گفت:
کاهش دید و اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم و بالا رفتن شاخص آلودگی از مخاطرات این سامانه در استان است، بنابراین نداشتن فعالیت در فضای باز، نبود فعالیت در ارتفاع، پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه شده است.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر نیز افزود: در این بازه زمانی دمای هوا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

معتمدی ابراز کرد: در این بازه زمانی خوروبیابانک با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای ۸ درجه خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا