سیاسی

دیدار باقری و وزیر خارجه لبنان/ باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است/ تلاش تهران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و هست

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان شرکت کرد.

علی باقری در این نشست گفت: هدف اصلی من از این سفر ابراز تشکر از مردم عزیز لبنان و دولت و بقیه دستگاه‌ها و مراجع این کشور است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با دولت و ملت ایران همدردی کردند و با پیام خودشان و حضورشان در مراسم برای ملت ایران، تسلی بخشی را فراهم کردند.

وی گفت: ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مسئولان لبنان را در دستورکار داشته‌ایم. ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

باقری افزود: روابط متین و مستحکم دو کشور شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه در ادامه گفت: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح رایزنی کردیم و اتفاق نظر داشتیم همه کشورها باید یک حرکت جمعی برای مقابله به تجاوزات صهیونیست‌ها داشته باشند، و در این چارچوب برگزاری نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله اهداف مشترک ما است.

وزیر خارجه لبنان: تداوم جنگ غزه فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان هم در نشست خبری مشترک با باقری اعلام کرد: دو کشور در مورد خطرات ناشی از تداوم جنگ غزه دیدگاه مشترکی با هم دارند.

وی افزود: تداوم جنگ غزه و ادامه جنایات علیه فلسطینی‌ها، فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا