دیدار امیرعبداللهیان با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو

دیدار امیرعبداللهیان با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو

دیدار امیرعبداللهیان با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو

دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپائی این سازمان در ژنو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه دیدارهای دوجانبه وزیر امور خارجه کشورمان با وزرا و مقامات شرکت کننده در ۵۲ دانین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، دیدار و گفتگوی دوجانبه وزرای امور خارجه ایران و اندونزی برگزار شد و طی آن برخی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان ضمن تشکر مجدد از پیام تبریک همتای اندونزیایی خود برای روز ملی کشورمان، ریاست اندونزی بر سازمان آسه آن برای سال ۲۰۲۳ میلادی را تبریک گفت.
امیرعبداللهیان با اشاره به روابط و همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه دو جانبه، برگزاری دهمین دور گفتگوهای سیاسی دو کشور و همچنین گفتگوی اخیر اندیشکده های دو کشور، بر آمادگی بدون محدودیت جمهوری اسلامی ایران برای استمرار این گفتگوها و همکاری‌ها تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی برای دیدار رؤسای جمهور دو کشور در آینده تاکید کرد.
دکتر امیرعبداللهیان مواضع اصولی کشورمان در خصوص بحران اوکراین را تشریح کرد و افزود، برخلاف غرب که میلیاردها دلار به اوکراین سلاح داده و می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران برای جنگ اوکراین هیچ سلاحی به هیچ طرف نداده و از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین همتای خود را در جریان آخرین تحولات مرتبط با همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز مذاکرات مرتبط با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داد.
خانم "رتنو مرصودی" وزیر امور خارجه اندونزی نیز از این دیدار و روابط دوستانه میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.
وی تسریع در تلاش‌ها برای نهایی سازی و امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور را خواستار شد.
وزیر امور خارجه اندونزی همچنین مخالفت کشورش را با استفاده سیاسی و ابزاری از موضوع حقوق بشر علیه دیگران اظهار داشت.
وی با تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین، این موضوع را شایسته اهتمام و توجه بیشتر در نشست شورای حقوق بشر دانست. این موضوع مورد تأیید وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و افزود
توجه شما به موضوع فلسطین که مورد توجه ما نیز هست، قابل قدردانی است و من نیز در سخنرانی خود به آن اشاره کردم.
وزیر خارجه کشورمان در ارتباط با موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور نیز گفت، ما آماده‌ایم این ‌موضوع را هر چه سریع‌تر نهایی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا