هشت صبح: رئیس جمهور ترکیه بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد. رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور  ترکیه بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) با «یائیر لاپید» نخست وزیر اسرائیل در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد. روابط بین ترکیه و […]

هشت صبح: رئیس جمهور ترکیه بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد.

اردوغان با نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی دیدار کرد

رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور  ترکیه بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) با «یائیر لاپید» نخست وزیر اسرائیل در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد؛ جایی که ارتش تل‌آویو در سال ۲۰۱۰ این ناوگان دریایی [ناوی مرمره] حامل کمک‌های بشردوستانه برای غزه تحت عنوان «ناوگان آزادی»، حمله کرد و ۱۰ سرنشین کشتی را به شهادت رساند.

اما ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) ترکیه و رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کامل روابط خود را اعلام کردند. اردوغان و یائیر لاپیدی که به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند، از تصمیم‌شان مبنی بر بازگشت سُفرای دو طرف خبر دادند.

چند روز پیش نیز  کابینه رژیم صهیونیستی از تصویب توافق‌نامه‌ای برای ایجاد ارتباطات هوایی با ترکیه خبر داد که به موجب آن به شرکت‌های هوایی اسرائیلی اجازه می دهد تا به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه پرواز داشته باشند و از این شهرها به مناطق دیگر پرواز کنند.

پس از این تصمیم شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل پس از ۱۲ سال به فرودگاه‌های ترکیه پرواز خواهند داشت و این پروازها رفت و برگشتی خواهد بود.