دولت یک هفته فرصت دارد اصلاح بودجه را به مجلس ارائه کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره رد شدن کلیات لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دیروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد موافقت قرار نگرفت و دولت یک هفته فرصت دارد تا با اعمال اصلاحات، کلیات را دوباره به مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار بود که در آئین نامه داخلی مجلس تغییراتی داده شده و قرار شد بودجه در دو مرحله ارسال شود و برخی نمایندگان ایراد گرفته بودند که هزینه‌ها و مصارف چه می‌شود، در حالی که این موارد قرار نبود در این مرحله تقدیم شود بلکه مقرر شده بود فقط سقف منابع و درآمدها بیان شود و در مرحله دوم جداول بیاید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان موضوع افزایش مالیات را مطرح کردند در حالی که دولت سراغ کسی رفته است که فرار مالیاتی داشته‌اند نه کسبه خرد و افرادی عادی. شبهاتی درباره مسائل بازنشستگان مطرح کردند در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده بود که به نظرات نمایندگان توجه شود.

حسینی همچنین گفت: در رد شدن کلیات بودجه مسائل جانبی هم مطرح بود، مثلاً برخی نمایندگان دلخوری‌هایی بابت تخصیص بودجه به حوزه‌های انتخابیه خود داشتند یا از مدیران استانی دلخوری داشتند و به صراحت گفتند این مسأله را در بودجه تلافی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بعضی نمایندگان تصور می‌کردند اگر بودجه تصویب نشود، بررسی مجدد بودجه به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌شود. آنها می‌گویند ما تاکنون درگیر لایحه برنامه هفتم بودیم و رقبای ما در حال فعالیت هستند و بودجه را دو دوازدهم تصویب کنیم که رئیس مجلس این نظر را رد کرد و گفت باید بلافاصله لایحه جدید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا