سیاسی

دولت پزشکیان سیاست های گذشته در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را فهرست کند و مشخصا اعلام کند تغییرات به چه شکل و در کدام نقاط است

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

کسب رای اعتماد دولت پزشکیان از مجلس نشان داد که نگاهی مثبت به دولت از سوی نهاد حاکم وجود دارد. برخی تحولات اخیر از پیروزی پزشکیان تا رای به کابینه را آغاز به حاشیه رفتن پایداری و تندروها می دانند.

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی، درباره کسب رای اعتماد تمامی وزرا دولت به «انتخاب» گفت: از این به بعد توپ در زمین رئیس جمهور و وزرا است. گفته اند اگر روند گذشته تداوم یابد وضعمان خوب نخواهد بود و شعار تغییر داده اند. نظر دولت این است که سیاست ها باید تغییر پیدا کند. باید ببینیم که مقصودشان از این تغییر چیست. لازم است که سیاست های گذشته در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را فهرست کنند و مشخصا اعلام کنند که تغییرات به چه شکل و در کدام نقاط است. پیام تایید وزرا این بود که ما دولت را قبول داریم و شما سریع به سر کار بروید. مردم هم چنین پیامی دادند که این هم رای، پس بروید و کار کنید.

او افزود: دولت باید مشخص کند که رویکرد اش نسبت به مبارزه با قاچاق و ارز و ساخت خانه و ناترازی انرژی و… چیست. سیاست ثابت نگه داشتن قیمت چه خواهد شد؟ آیا دولت می خواهد آن را ادامه دهد؟ در مورد برنامه هم باید گزینش کنند که کدام بخش آن را می توانند انجام دهند و کدام را نمی توانند انجام دهند. امروز که وزرا سر کار خود رفته اند، نباید فقط به امضا نامه ها بپردازند.

وی درباره رویکرد پایداری نسبت به دولت بیان کرد: مسئله فقط جبهه پایداری نیست؛ هرکدام از نمایندگان مجلس فارغ از وابستگی هایشان، یک سری نظر شخصی هم دارند و جدا از سازماندهی هایشان عمل می کنند. مجلس کار خودش را در آینده خواهد کرد و اینطور نیست که گروه های مخالف و موافق کاری نکنند. سوال و استیضاح همچنان در دولت ادامه دارد.

این فعال سیاسی درباره هموار کردن مسیر و رفع برخی موانع برای پیشبرد اهداف دولت از سوی حاکمیت اظهار داشت: دولت ها جدا از حاکمیت نیستند، سیاست های کلی کشور مشخص است. دولت ها در سیاست های کلی کشور کار می کنند و شاید گاهی اوقات  طبق نظر خود عمل کنند. همه دولت ها شریک این وضعیت نیست. نکته اساسی اینجاست که دولت بفهمد چه کاری می خواهد انجام دهد. دولت نباید به موانع توجه کند، بلکه باید به هویت خود بپردازد. مثلا فرض کنید ما در زمینه سیاست خارجی یک لیست از اهداف مشخص شود و در اقتصاد هم فارغ از برنامه های توسعه، یک سری هدف مشخص کنند و به مردم ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا