سیاسی

دولت به سرعت به حوزه اختلالات اینترنتی ورود کند/ گوگل پلی، واتساپ، یوتیوب و توییتر باید رفع فیلتر شود/ با این فیلترینگ، شرکت‌های بازی‌سازی تقریباً نابود شده‌اند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه از پزشکیان، رفع فیلترینگ است. با روی کارآمدن وزیر جدید این انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی محبوب عمل شود. 

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون نوآوری و تحول اتاق بازرگانی تهران، درباره سیگنال دولت مبنی بر رفع فیلترینگ به «انتخاب» گفت: هنوز سیگنالی از سوی دولت برای رفع فیلترینگ دریافت نشده است. رفع اختلالات هم در این بین مهم است که یک سری کار‌های فوری درباره آن می‌توان انجام داد. مدیرعامل ابراروان گفتند که یک سری از مسائل را می‌توان به سرعت حل کرد، اما در سایر موارد مقداری تغییر روند طول می‌کشد. فیلترینگ در یک کمیته بررسی می‌شود و طبیعتا اصلاح آن زمان بر است. دولت می‌تواند به سرعت در حوزه اختلال‌ها وارد شود و کارشناسان هم نظرشان را گفته‌اند. اتاق بازرگانی هم می‌خواهد وزیر را دعوت کند و مطالبات را با ایشان مطرح کند.

وی در ادامه درباره زیان مالی ناشی از فیلترینگ بیان کرد: آمار دقیقی از زیان مالی فیلترینگ وجود ندارد و کار بسیار پیچیده‌ای است. در نظام صنفی یک بار این موضوع بررسی شد، اما کار غیرعلمی بود. برای محاسبه زیان فیلترینگ باید خیلی علمی برخورد کرد و برای مطرح کردن این ادعا باید تحقیق جدی انجام شود. ما در دستور کار داریم که این کار انجام شود، اما هنوز کاری صورت نگرفته است. اگر موضوع فیلترینگ برطرف شود ادامه دادن این موضوع لزومی ندارد.

او افزود: تفاوت خاصی در وضعیت اینترنت طی دو ماه اخیر صورت نگرفته است. گزارش پایش اینترنت از سوی انجمن تجارت الکترونیک وجود دارد که چند ماه دیگر منتشر می‌شود. در زمینه قطعی‌ها و فیلترینگ تغییر خاصی را مشاهده نکردیم.

نوربخش درباره مطالبه جامعه از دولت درباره فیلترینگ گفت: رفع فیلترینگ یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه از رئیس جمهور است. مسأله ما این است که سکو‌های کاربردی مانند گوگل پلی و واتساپ و یوتیوب و توییتر باید از فیلتر خارج شود. فیلترینگ دو جنبه دارد، اول موضوع فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌ها مانند شرکت‌های بازی‌سازی که تقریباً نابود شده‌اند. مردم هم در این بین زیان می‌بینند. دسترسی به اینترنت با کیفیت که حق مردم است، از آن‌ها گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا