دولت باید حقوق بازنشستگان را متناسب با شاغلان افزایش دهد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یک مسئله جدی است و باید به این موضوع در برنامه هفتم توسعه ورود کنیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در زمانی که برنامه ششم توسعه بررسی می‌شد، حقوق بازنشستگان با شاغلان شکاف عمیقی داشت و در برنامه ششم تاکید شد که متناسب سازی به نحوی باشد که فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان ۱۰ درصد باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خواهش ما این است که اگر دولت پول دارد تا حقوق شاغلان را افزایش دهد، باید به تناسب مشکل بازنشستگان را هم رفع کند و حقوق آنها را هم افزایش دهد و اگر ندارد، پس چرا می‌تواند حقوق دیگران را افزایش دهد؟

وی با اشاره به اینکه این موضوع در برنامه هفتم آمده اما به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین سازمان برنامه و بودجه باید برای این مشکل در کمیسیون چاره اندیشی کنند تا بازنشستگان و پیشکسوتانی که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا