دولت از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند

Print Friendly, PDF & Email

حسین پور در تذکر شفاهی:

دولت از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند

دولت از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند چرا که افزایش نرخ ارز سایر بازارها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حسین پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی در انتقاد به وضعیت بازار دارویی کشور گفت: چند ماه پیش در مورد ناکارآمدی و غیر کاشناسی بودن طرح دارویار تذکر دادم. این طرح نه تنها مشکل کمبود و افزایش قیمت دارو را حل نکرد بلکه خود مشکلی بر مشکلات سابق بازار دارو افزود.

وی افزود: شرکت‌های دارویی با گرو کشی برخی اقلام دارویی به ویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید آنها در پی ایجاد بحران در کشور و افزایش قیمت داروها هستند.

حسین پور ادامه داد: در یک ماه گذشته وضع بازار داروی کودکان بسیار آشفته بوده است. مگر می‌شود به پدر و مادر کودکی که تب بالا دارد بگوییم داروی تب بر در دسترس نیست. چرا باید بازار دارویی کشور این چنین آسیب پذیر باشد؟ سازمان غذایی و دارویی کشور با این همه ادعا کجاست؟

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند. افزایش نرخ ارز سایر بازارها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. سفره‌های کوچک مردم دیگر تاب توان افزایش‌های پی در پی قیمت‌ها را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گرانی‌های سرسام آور، معیشت مردم را سخت کرده است. قیمت مسکن و اجاره آن سر به فلک کشیده و ناکارآمدی در این حوزه بیداد می‌کند.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت باید برای وضع نابسامان موجود راهکار ارائه دهد و دست از گفتار درمانی بردارد.

وی افزود: موضوع بعدی پاداش پایان خدمت فرهنگیان است. چرا به فرهنگیان و معلمان فرهیخته و زحمت کش کشور اینقدر ظلم می‌شود؟ چرا در موضوع پرداخت حق و حقوق این گروه، همیشه حرف و حدیث وجود دارد؟

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغی که به عنوان پاداش پایان خدمت باید به فرهنگیان پرداخت می‌شد، هنوز پرداخت نشده است. باید پاداش پایان خدمت این قشر هر چه سریع‌تر و به صورت یکجا پرداخت شود.

وی افزود: صف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مخصوصاً در شهرستان‌های محروم و مرزی بسیار بلند است. بانک‌ها هر روز سنگی جلوی پای جوانان می‌اندازند. یک روز اعتبار ندارند و روز دیگر زمان را کافی نمی‌دانند.

حسین پور خاطرنشان کرد: گویا در شهرستان‌های محروم و مرزی، نظارت پایین است و فریاد اعتراض به اندازه‌ای بلند نیست که به گوش مسئولان اقتصادی کشور برسد. از رئیس جمهور می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوعات رسیدگی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا