اقتصادی

دوره آموزشی «از ایده تا ثبت اظهارنامه اختراع» در شیراز برگزار شد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

دوره آموزشی «از ایده تا ثبت اظهارنامه اختراع» از سوی مجموعه نماد (نوآوران و مبتکران آینده دندان‌پزشکی) و با همکاری مجموعه RIT در ۵ روز از ۱۰ تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در شیراز برگزار شد.

احمدرضا احمدی و محمدرضا کریمی، از مخترعین و پژوهشگران برتر کشور مدرسان و ارائه‌دهندگان این رویداد بودند و رویکرد برگزارکنندگان آموزش به‌شکل عملی بود. از مهمانان این رویداد می‌توان به دکتر یاسمین قهرمانی، متخصص اندودنتیکس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسعود شفقی، مدیر اجرایی و مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوئیس، اشاره کرد.

در این رویداد در جمع ۴۴ نفر از دانشجویان، متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه نوآوری و اختراعات از موتور هوش مصنوعی RIT Engine رونمایی شد. موتور هوش مصنوعی RIT Engine که برای اولین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در دوره InnovAi در شهر تهران رونمایی شده بود، این بار در شیراز به مخترعان و علاقه‌مندان حوزه نوآوری معرفی شد.

این موتور به عنوان یک دستیار هوش ‌مصنوعی، می‌تواند در تمام فرآیندهای نوآوری و اختراعات به علاقه‌مندان کمک کند و مسیر را برای آن‌ها آسان‌تر سازد. در خلال این دوره، شرکت‌کنندگان توانستند با استفاده از این موتور هوش ‌مصنوعی، ایده‌پردازی، جستجو و نگارش اظهارنامه اختراع خود را با دقت و سهولت بیشتری تجربه کنند. به‌علاوه، کاربران با استفاده از نام کاربری و رمز عبور شخصی و دسترسی به پنل اختصاصی خود، درخواست‌های خود را ارسال و در کمترین زمان ممکن به بهترین پاسخ‌ها دست یافتند.

مسعود شفقی، بنیان‌گذار و مدیر پروژه بین‌المللی RIT، درباره هدف توسعه و راه‌اندازی این موتور هوش ‌مصنوعی توضیح داد: «هدف از توسعه این محصول جایگزینی فرآیند اختراعات نیست. بلکه این موتور می‌تواند به مخترعان و نوآوران کمک کند تا با بهره‌گیری از منابع گوناگون و تکنولوژی پیشرفته، فرآیند ایده‌پردازی و نوآوری خود را بهینه‌سازی کرده و با صرفه‌جویی در زمان، نتایج بهتری کسب کنند.»

او هم‌چنین به نقش این موتور در تسهیل و تسریع روند ثبت اختراعات اشاره کرد و بر اهمیت دسترسی به اطلاعات دقیق و سریع برای نوآوران تاکید کرد.

دکتر یاسمین قهرمانی، پژوهشگر برتر دانشکده دندان‌پزشکی شیراز از دیگر سخنرانان این رویداد بود. او در مورد نیازها و نوآوری‌های کاربردی در زمینه بهداشت، درمان و دندان‌پزشکی توضیح داد و تعامل بین جامعه مهندسی و پزشکی را موضوعی پراهمیت قلمداد کرد.

قهرمانی با بیان این که در نظر گرفتن ابعاد گوناگون در حوزه نوآوری و اختراعات ضروری است و نباید صرفاً به عنوان یک مهندس یا پزشک با موضوعات روبه‌رو شد، گفت: «تحقیقات میان‌رشته‌ای در حوزه نوآوری از اهمیت بالایی برخوردار است و تعامل و همکاری بین متخصصان حوزه‌های مختلف می‌تواند به خلق نوآوری‌هایی منجر شود که بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی افراد به همراه داشته باشد. توجه به جزئیات و درک کامل نیازهای واقعی در حوزه سلامت و درمان، کلید موفقیت در توسعه اختراعات و نوآوری‌های کاربردی است.»

در طول این دوره، در مجموع ۲۹۲۳ درخواست از سوی شرکت‌کنندگان ارسال و بیش از ۸میلیون و ۵۰۰هزار ریزداده توسط موتور هوش مصنوعی RIT Engine تولید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا