استان ها

دوران شکوفایی سینمای ایران/ تولید فیلم متناسب با هویت کشور – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، قادر آشنا عصر دوشنبه در آئین اختتامیه جشنواره مهر سینمای ایران در استان مرکزی اظهار کرد: فلسفه سینمای ایران خیلی پیچیده نیست در گذشته جشنواره‌های متعدد استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی برگزار و در این راستا گعده های دوستانه و صمیمی ایجاد می‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون مجوز ساخت فیلم از تهران صادر می‌شود از این رو هیچ ارتباطی میان مدیران هنری و فرهنگی کشور با سینماگران وجود ندارد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی تصریح کرد: در واقع فعالان حوزه سینما جزو قشر زحمت کش و پر تلاش کشور هستند چرا که رسانه فراگیر حوزه فرهنگی سینما بوده و از این جهت جشن سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینمای ایران پایه گذاری شد.

آشنا افزود: جشن سینمای مهر ایران دو سال گذشته در ۲۲ استان برگزار شد و از ۳۸۴ هنرمندان تجلیل شد و سال گذشته نیز جشن سینمای مهر ایران در ۳۱ استان برگزار و از ۵۹۰ هنرمند تجلیل شد و امسال به دلیل شهادت سید حسن نصرالله در واقع جشن سینمای ایران در کشور با تأخیر برگزار شد.

وی افزود: همانگونه که مهرماه آغاز سال تحصیلی علم و دانش دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها است، برگزاری جشن مهر سینمای ایران نیز باید فرصت مجددی برای سینماگران باشد که انرژی مضاعفی در روز سینما به فعالان این عرصه تزریق شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور افزود: بدون شک روز سینما فرصتی است که خانواده هنرمندان یک دور همی داشته باشند و به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود بپردازند به طور حتم اگر روز ملی سینمای ایران جشن گرفته نشود نباید انتظار حمایت دیگران از سینما را داشته باشیم.

توجه ویژه به فعالان حوزه سینما در استان‌ها

آشنا با اشاره به اینکه رویکرد محوری جشن مهر سینمایی ایران، توجه ویژه به فعالان حوزه سینما در استان‌ها است، گفت: در اختتامیه جشن مهر سینمای ایران در تهران از پنج فیلمساز یا کارگردان کار اولی موفق در جشنواره بین المللی تجلیل می‌شود.

وی افزود: همچنین از پیشکسوتان و همه هنرمندانی که در استان‌ها در جشنواره بین‌المللی مثل فجر، کوتاه و مستند حضور داشتند همچنین هنرمندانی که در حوزه پژوهشگر و پشتیبانی بوده و نادیده گرفته شدند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سینما در توسعه صنعت کشور نقش برجسته ای دارد

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور ادامه داد: نیاز است متناسب با فرهنگ هویت کشور با محتوای مناسب‌تر فیلمنامه تهیه و تولید شود چرا که ایران دارای فرهنگ کهن و دیرینه است و عالمان و بزرگان زیادی در این خطه پرورش یافتند و باید اذعان کرد سینمای ایران به لحاظ میزان فروش و استقبال بالای مردم، دوران شکوفایی خود را طی می‌کند.

آشنا با بیان اینکه نقش سینما در توسعه صنعت نیز برجسته است، تصریح کرد: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن آن می‌تواند نقش بسزایی در حمایت از سینما و تولید مستند سازی داشته باشد و امید است این مهم در استان‌ها محقق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا