مجلس

دنیامالی وزیر ورزش و جوانان شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، با ۲۵۳ رأی به احمد دنیامالی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد دادند.

سوابق

احمد دنیامالی (زاده ۱۳۳۹ در بندر انزلی)، سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی و ورزشی ایرانی و اکنون نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است.

وی پیش از آن به عنوان رئیس اسبق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و معاون اسبق وزیر راه و راهبری و رئیس اسبق سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ایران فعالیت داشته است.

وی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته است. او ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است.

دنیامالی در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان شرکت نمود و با ۱۵۷۲۷۷ رأی به عضویت شورای شهر تهران درآمد. وی در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرد و به عنوان نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی راهی بهارستان شد و طی دو سال به طور متناوب عضو کمیسیون عمران مجلس بود و در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شد.

احمد دنیامالی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، از ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ مؤسس و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صادرات بندر انزلی و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵، عضو هیأت مدیره مهندسین مشاور فجر و توسعه بوده است.

دنیامالی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱ معاون فنی و مهندسی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور بود. دنیامالی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت. احمد دنیا مالی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عضو شورای شهر تهران بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا