مجلس

دعوت خبرگان رهبری از مردم برای مشارکت فعال در انتخابات – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت رشید ایران!

اینک که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شده، مجلس خبرگان رهبری با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ایران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می‌نماید.

بی شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.

انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعی» است یک «مسئولیت شرعی» و تکلیف الهی است. از این رو، همگان موظفیم که در اداء این تکلیف، اهتمام جدی داشته و در گزینش رئیس جمهوری که به موازین اسلامی پای ‏بند بوده و به «دیانت»، «لیاقت» و «تخصص» او اطمینان داریم دقت کنیم و بدانیم که رأی امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگی از پرونده‌ای است که در پیشگاه شهیدان این آب و خاک بازخوانی می‌شود.

مسند ریاست جمهوری را باید حلقه وصل نسل دیروز و فردا شمرد؛ نسلی که با جهاد و فداکاری خود انقلاب ‏اسلامی را پدید آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست کرد با نسلی که آینده کشور بر قله اندیشه و اراده‏ او قرار می‌گیرد و فردای ایران اسلامی در انتظار تدبیر اوست. از این رو باید حضور پیش‌کسوتان نهضت و پیشگامان انقلاب را که کوله ‏بار عظیمی از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنیمت شمرد؛ هم چنانکه باید قدوم نسل جدید را که در فضای جمهوری اسلامی رشد یافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات آنها را دید و شنید.

برای شناخت نامزدهای ریاست جمهوری و در پسِ شعارها و وعده‌ها، باید دیدگاه‌ها، سوابق و برنامه‌های آنها را رصد کرد تا وارستگی از قدرت طلبی، باندبازی ‏و گروه گرایی و پای بندی به «مبانی ‏اسلامی»، وفاداری به «قانون اساسی» و التزام به «ولایت فقیه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگی‌های جناحی منفعت طلبانه که اسلام، قانون اساسی و رهبری نظام را تحت الشعاع قرار می‌دهد آفت بزرگی است که مسئولیت سنگین رئیس جمهور را ضایع و منافع ملی را قربانی می‌کند.

در پایان، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامی ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظه العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرماید و مردم متعهد ایران را در این امتحان الهی سربلند نموده و آنان را در جلب رضای خود، توفیق عنایت فرماید ان شاءالله.

محمدعلی موحدی کرمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا