دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


«محمد رشیدی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست اخیر رئیس جمهور با جمعی از سران احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی بسیار اثرگذار و دارای فایده است. ما هیچ‌گاه از گفت‌وگو، کنار هم نشستن و بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای رسیدن به مشترکات ضرر نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: قطعاً دشمن خارجی ما از برگزاری چنین جلساتی ضرر می‌کند. یکی از راه‌های وحدت داخلی و افزایش همبستگی، ایجاد فضای گفت‌وگو و قرار گرفتن احزاب با تفکرات و سلیقه‌های مختلف در کنار یکدیگر است و باید این جلسات تداوم داشته باشد. البته احزاب و جریان‌های سیاسی که در چارچوب انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند، باید در چنین جلساتی حضور یابند. امیدواریم که این جلسات بیشتر برگزار شود و محدود به زمان انتخابات نباشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر راهبردهایی چون مشارکت و رقابت در انتخابات تاکید فرمودند که قطعاً برگزاری چنین جلساتی میان احزاب و گروه‌های سیاسی باعث افزایش رقابت و مشارکت در انتخابات خواهد شد. همچنین باید اجازه دهیم مناظرات و گفت‌وگوهای انتخاباتی شفاف و رودررو باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است، ما باید نقاط امیدبخش را پررنگ و برای مردم تبیین کنیم. باید همواره و نه فقط دم انتخابات، از اتخاذ تصمیماتی که موجب ناراحتی و کم انگیزگی مردم می‌شود، فاصله بگیریم. از سوی دیگر انجام برخی کارها مثل واردات خودرو بسیار تأثیرگذار است و انجام اقداماتی از این دست، انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات را بالا می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا