دشمن‌شناسی، مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی است

Print Friendly, PDF & Email

امیر واحدی:

دشمن‌شناسی، مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی است

دشمن‌شناسی، مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: با اشاره به حوزه جنگ‌های نوپدید گفت: بی‌شک امروز مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی، دشمن‌شناسی است که این مؤلفه تنها با تبیین‌گری و بصیرت‌افزایی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش گوهرهای فاطمی این نیرو که در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزارشد، با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ابزارهای شناختی از جمله امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال ایجاد دودستگی و نفاق در میان جامعه ایرانی بویژه جوانان هستند که تنها راه مقابله با این گونه تهدیدات و تهاجمات، شناخت دشمن از طریق تبیین‌گری و روشن‌گری است لذا این دو تنها بواسطه بصیرت‌افزایی و روشن بینی آحاد جامعه محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: جنگ ترکیبی به مثابه واحدهای ابزاری و هجومی است که با اعمال فشار در بلندمدت به دنبال نتیجه‌گیری مطلوب است لیکن این تنها نمونه کوچکی از ویژگی‌های جنگ ترکیبی است که می‌تواند موجب گمراهی و ریزش شود.

امیر واحدی در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی شناختی وارونه‌نگری در باورها و ارزش‌های دینی، مذهبی و اعتقادی ملت است که ریشه در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران دارد چرا که دشمنان با ایجاد جنگ‌های نوپدید به دنبال توقف قطار پیشرفت انقلاب هستند و این همان هدفی است که گاهی اوقات جایگاه دوست و دشمن را وارونه نشان می‌دهد.

وی افزود: از میان بردن اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و رهبری از دیگر اهداف جنگ ترکیبی شناختی دشمن است که با هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان ملی شکل می‌گیرد و آمیخته با ابهامات و شایعاتی بی‌اساس است. وظیفه عمومی ایجاب می‌کند تا مسؤلان با تببین عملکردها و دستاوردهای انقلاب در مقابله با تمامی تهاجمات و حربه‌های دشمنان بایستند.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار جنگ ترکیبی شناختی هستند و عدم وجود سواد رسانه‌ای می‌تواند موجب فریب و دوبینی در میان ملت شود. فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از سرشاخه‌های مهم جنگ ترکیبی که در اختیار همگان قرار دارد نیز جزئی از اهداف دشمنان را تحقق می‌بخشد و راهکار مقابله با آن آگاه‌سازی دینی و سیاسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا