اقتصادی

دست نظام مالیاتی برای مالیات‌ستانی از دانه درشت‌ها باید باز باشد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در یک برنامه تلویزیونی از افزایش سهم درآمدهای مالیاتی سال گذشته کشور از راه مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه هفتم سهم درآمدهای مالیاتی در تولید نا خالص داخلی باید به ۱۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های جدید مالیات‌ستانی مبتنی بر روش‌های جدید و کنار گذاشتن شیوه‌های سنتی مالیات نه تنها به ایجاد شفافیت اقتصادی و برقراری عدالت اقتصادی کمک می‌کند بلکه زمینه‌ساز افزایش درآمدهای مالیاتی در بخش‌های مختلف هم می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی و همچنین بی‌عدالتی‌های مالیاتی از طریق شیوه‌های جدید مالیاتی گرفته می‌شود و همین امر خود می‌تواند بر بهبود شفافیت عدالت مالیاتی مؤثر باشد.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر دانه درشت‌های مالیاتی است و اجازه نمی‌دهیم که فشار بر روی مودیان مالیاتی خرد و همچنین حقوق بگیران، اصناف و مشاغل خرد وارد شود و از سوی دیگر سازمان مالیاتی به شدت از حامیان افزایش سطح معافیت‌های مالیاتی بر روی مشاغل خرد و حقوق بگیران است.

وی گفت: امیدواریم نظام حقوقی کشور دست نظام مالیاتی را برای مالیات‌ستانی دانه درشت‌ها و افرادی که گردش‌های مالی زیادی دارند، باز بگذارد تا شاهد بهبود و تقویت برقراری عدالت مالیاتی در این بخش باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا