شهری

در مورد ایمنی بازار کوتاه نمی‌آییم/آغاز گازکشی پس از چند سال وقفه – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، وحید رضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشست خبری اظهار داشت: این منطقه جغرافیایی خاص دارد و پیدایش شهر تهران از این منطقه در امامزاده یحیی شکل گرفته است.

وی افزود: بافت تاریخی و فرسوده سبب بروز مشکلاتی در این منطقه شده البته سعی شده اقداماتی ارائه شود ولی همچنان عقب ماندگی‌های زیادی داریم و موانع و محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

انارکی محمدی گفت: در حوزه فنی و عمرانی اقدامات خوبی صورت گرفته و انجام غیر از کار اجرایی را در شهرداری ظلم به خودمان و مردم می‌دانیم.

وی بیان داشت: ۴ هزار متر سرانه ورزشی برای محله کم برخوردار امامزاده یحیی در نظر گرفته ایم و این مسأله بزودی محقق می‌شود.

انارکی در مورد ساماندهی بازار تهران با تأکید بر اینکه در مورد بهبود ساماندهی بازار تهران باید گریزی به نبود مدیریت یکپارچه شهری زد، تأکید کرد: مسئله ایمنی بازار قابل گذشت نیست و هرروز نگرانی‌ها را ایجاد می‌کنند؛ چرا که محدوده بازار اثری فراتر از منطقه ۱۲ دارد و محدوده ۱۱۲ هکتاری است که روزانه بیش از ۲ میلیون نفر در آن تردد می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه در مورد ایمنی بازار کوتاه نمی‌آییم، گفت: این مسأله به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است. در بازار آشپزخانه‌های بزرگ با کپسول گاز فعال است و اداره گاز قول داده حتماً گازکشی صورت گیرد همچنین فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهر وصل می‌شود چرا که ۵۰۰ چاه جذبی فاضلاب به شبکه وصل نبود.

انارکی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید مسئولیت خود را در بازار بر عهده بگیرند، افزود: ما نقشه راهی در بحث ایمن سازی مشاعات تهیه کردیم اما باید اعتبار مازاد به بازار تهران تزریق شود.

وی گفت: مرمت و بهسازی بوستان دکتر حسابی، مرمت عمارت کیهانی، احداث رفیوژ خیابان فردوسی و خیابان ابن سینا، از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری این منطقه تهران است.

وی در مورد سرانجام محور ۳۰ تیر با تأکید بر اینکه این‌محور گردشگری است اما صرفاً به سمت اغذیه سوق داده شده بود، گفت: سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل فراخوان جدید صادر کرده بود و از یک ماه آینده بهره بردار می‌تواند با کاربری فرهنگی و اغذیه در محور مستقر شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در مورد ترافیک بازار نیز با تأکید بر اینکه مدهای حمل و نقل عمومی خوب است و منعی برای تردد مردم وجود ندارد و دسترسی حمل و نقل عمومی سهل الوصول است، گفت: اما حالا قوانین بازدارنده نیست و قیمت پارکینگ از جریمه بیشتر است و از ساعت ۵ صبح رانندگان به دنبال جای پارک هستند و برای رفع معضل فضای پارک، زمینی برای پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا