سیاسی

در انتصابات جدید اگر این افراد هیئت مدیره شرکت‌ها شوند تا مجمع سال آینده باید برای تغییرشان صبر کرد / در شرکت‌های دولتی این نوع انتصابات می‌تواند هزینه‌زا باشد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

جامعه از انتصابات اخیر باقیمانده‌های دولت رئیسی نگران است؛ از سوی دیگر از دولت آینده پزشکیان هم نگران است که به پیرمرد‌های تکراری دچار نشود. این توقع از دولت پزشکیان وجود دارد که تفکر طرفداران رئیسی را از سمت‌های مدیریتی کنار بزند و ساختاری بر اساس تخصص و جوانگرایی را در دولت سرکار بیاورد.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره انتصابات جدید در دولت به «انتخاب» گفت: این کار با توجه به شرایط فعلی نباید صورت بگیرد. دولت جدید در حال آماده کردن خود است و این انتصابات فقط بار دولت را سنگین می‌کند. در شرکت‌های دولتی این نوع انتصابات می‌تواند هزینه‌زا باشد. قاعدتاً این کار نباید صورت بگیرد. سیاست‌های دولت جدید هم مسلماً متفاوت خواهد بود و این انتصابات دوباره تغییر خواهد کرد.

وی درباره لزوم تغییر این مدیران در دولت پزشکیان بیان کرد: اگر این افراد هیئت مدیره شرکت‌ها شوند تا مجمع سال آینده باید برای تغییرشان صبر کرد. اگر در مسئولیت‌های دیگر باشند منعی نیست اما هیئت مدیره‌ها با تشکیل مجمع تعویض می‌شوند. آقای رئیس جمهور قرار است پیام رأی مردم را منتقل کند و همه را درنظر بگیرد. بنای آقای رئیس جمهور بر شایسته سالاری است. مسأله بانوان و زنان و اقوام در انتصابات ایشان مؤثر است. طبیعتا تغییرات جدیدی در ساختار دولت رخ خواهد داد. مدیرانی که بر اساس دانش و تجربه و صلاحیت‌های کافی انتخاب شده باشند، شاید بمانند اما افرادیکه با دیدگاه‌های آقای پزشکیان هماهنگ نباشند طبیعتا باید کنار بروند. سیاست دولت رئیسی یکدست‌سازی و خالص‌سازی بود حالا به اجماع‌سازی ملی وارد شده‌ایم.

میرلوحی درباره لزوم انتصاب چهره‌های جدید گفت: براساس یک آیین‌نامه‌ای که در اختیار مردم هم قرار گرفته است، آقای رئیس جمهور تصمیم گرفتند ۶۰ درصد مدیرانشان جوان باشند و از ۴۰درصد از نیرو‌های قدیمی استفاده کنند. اقوام و زنان و جوانان در این دولت وارد می‌شوند و چهره‌ی جدیدی از نهاد دولت به نمایش می‌گذارند. دیگر مانند گذشته چهره‌های تکراری را در تمامی سمت‌ها نخواهیم داشت و قرار است که چهره‌های جدید، اکثریت دولت را تشکیل دهند. ظاهراً سن کابینه نیز ۵۰ تا ۵۵ سال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا