دروغگویی، خیانت و عهدشکنی در ذات رژیم صهیونیستی است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ادیب سفیر ایران در گرجستان، اظهار داشت: دروغگویی، خیانت و عهدشکنی در ذات رژیم صهیونیستی است حتی گرجستان هم از خیانت‌های اسرائیل در امان نبوده است. یکی از عواملی که اشغال سرزمین‌های گرجی در جنگ سال ۲۰۰۸ را تسهیل کرد، خیانت اسرائیل به گرجستان بود. آنها کدهای پهپادهایی که گرجستان برای دفاع از سرزمین خود خریداری کرده بود را به طرف مقابل گرجستان تحویل دادند و مسیر را برای از دست رفتن بخشی از خاک گرجستان هموار کردند. آیا چنین رژیمی می‌تواند شریک قابل اعتمادی باشد؟

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در هر ۱۰ دقیقه ۱ کودک را می‌کشد.

سفیر ایران در گرجستان افزود: اجلاس ۳+۳ نیز با شعار «نوبت صلح» در تهران برگزار شد. این بدان معنی است که دیگر باید دشمنی‌ها و ناراحتی‌ها کنار گذاشته شود و نوبت صلح و دوستی و همکاری است.

وی تصریح کرد: روابط ما و گرجستان دیرینه و دوستانه است. هم مردم و هم دولت‌های ما روابط خوبی با یکدیگر دارند و اشتراکات‌مان فراوان است.

ادیب عنوان کرد: عهدشکنی‌های اسرائیل در توافق اسلو و بی توجهی آن به بیش از ۱۴۰ قطعنامه سازمان ملل تنها بخشی از عهدشکنی‌های اسرائیل است. شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل از همان ابتدا، اسرائیل را به عنوان قدرت اشغالگر شناسایی کرده‌اند.

سفیر ایران در گرجستان با بیان اینکه آپارتاید در ذات رژیم اسرائیل است، مطرح کرد: قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت می‌گوید که صهیونیسم یکی از اشکال نژادپرستی است.

ادیب گفت: صهیونیست‌ها در چند هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را در غزه کشته و بیش از ۳۰ هزار نفر را زخمی کرده‌اند که بیش از ۷۵ درصد آنان زنان و کودکان هستند.

وی ادامه داد: نقض حقوق بشر، نسل زدایی و پاکسازی قومی و کشتار غیر نظامیان از جمله مصادیق جنایات این رژیم اشغالگر است. آمریکا همواره یا خود علت اصلی وقوع جنگ‌ها بوده و یا بخشی از جنگ‌ها و منازعات بوده است.

سفیر ایران در گرجستان گفت: از لحظه بروز این اتفاق جدید وزیر خارجه ما لحظه‌ای برای برقراری صلح و پیگیری اجرای آتش بس درنگ نکرده است. رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز با اغلب سران دنیا تماس داشته و یا پیام ارسال کرده است که از ریختن خون بی گناهان جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا