دبیر ستاد امر به معروف: رویکرد ما در بحث عفاف و حجاب، تأکید بر ریشه تاریخی و ملی ایران است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره رویکردهای ستاد امر به معروف گفت: فلسفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنظیم‌‌گری است. هر چیزی که به نحوی در آن فساد باشد یا هرچیزی که باعث ناراحتی مردم شود، منکر است و هر چیزی که اخلاق دینی را ترویج دهد، معروف به شمار می‌ آید. پس امر به معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ «بی تفاوت نباشیم» است.در عرصه مطالبه‌گری همه ما اعم از ستاد، مردم، رسانه و… یک تیم هستیم.

وی به بحث تولید در کشور اشاره کرد و افزود: مهار تورم و رشد تولید دو رکن یک اقتصاد پویاست؛ بنابراین توجه به مطالبه‌ گری تولید کننده در این زمینه بسیار حائز اهمیت است که به خصوص باید از سوی رسانه‌ ها مورد توجه قرار گیرد و خبرنگاران باید بتواند جامعه را قانع کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به تشریح دوره‌های آموزشی ستاد از جمله دوره‌های آموزشی برای آمران به معروف، ضابطان قضایی و … پرداخت و بر ضرورت ترویج اخلاق خوب در جامعه تأکید کرد.

طاهری آکردی در خصوص موضوع عفاف و حجاب گفت: رویکرد ما در بحث عفاف و حجاب، تأکید بر ریشه تاریخی مذهبی و ملی ایران است؛ ما سابقه طولانی در عفاف و حجاب داریم که با ورود اسلام به این موضوع غنای بیشتری وارد شد. در واقع عفاف و حیا در ذات زنان ایران زمین است. برای عفاف و حجاب باید کار فرهنگی شود؛ ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ هایی را در این زمینه آغاز کرده‌ ایم؛ اما این موضوع یک امر همگانی است و نیاز به همکاری همه دستگاه‌ ها و از جمله خبرنگاران دارد.

خاطرات مروجان فرهنگ حجاب و عفاف کتاب شد

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همه باید برای تبیین درست مشکلات جامعه به میدان بیایند،‌ چرا که در محضر خداوند باید پاسخگو باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا