دبیر ستاد امر به معروف: در زمان بنی امیه هم بحث مشروبات الکلی یا موسیقی غنایی وجود داشت؛ باید ببینیم بزرگان دینی در این موارد چه می‌کردند / در تمام مصادیق امر به معروف ملاک قانون است؛ در بحث حجاب هم تاکید ما بر حفظ و گسترش هویت فرهنگی، مذهبی و تاریخی هر منطقه است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

 ایرنا: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: جای آموزش قانون گرایی، نظم و آداب اجتماعی در نظام آموزشی کشور خالیست و آموزش این موارد باید از سنین پایه آغاز شود.

 حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکِردی روز یکشنبه در همایش روسا و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان افزود: در چنین شرایطی می‌توان امیدوار بود که افراد در بزرگسالی مرتکب خطا و قانون شکنی‌های مختلف نشوند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک آموزه غنی اسلامی برای نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت است که نمونه آن در کشورهای مدعی دموکراسی و قانون‌گرایی نیز دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام طاهری آکِردی ادامه داد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع بوده و تنها به مواردی مانند حجب و عفاف محدود نمی‌شود و می‌تواند موارد کلانی مانند اصلاح نظام مالیاتی، عملکرد بانکی، صنایع و آموزش وپرورش را شامل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تنظیم امور دینی است اما دایره امور دینی گسترده بوده و هر نوع قانون شکنی مصداق منکر است.

حجت الاسلام طاهری آکِردی، آموزش را یکی از وظایف اصلی این مجموعه معرفی و اضافه کرد: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف شناسایی و مستندسازی می‌شود که به عنوان مثال ۵۷ عنوان کتاب درباره احکام اصناف شغلی نوشته شده است.

وی، الگوگرفتن از شیوه اهل بیت(ع) در امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و یادآورشد: در زمان بنی امیه نیز بحث مشروبات الکلی یا موسیقی غنایی وجود داشت و باید ببینیم بزرگان دینی در این موارد چه می‌کردند.

حجت الاسلام طاهری آکِردی خاطرنشان کرد: در تمام مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، ملاک قانون است و در بحث حجاب نیز تاکید ما بر حفظ و گسترش هویت فرهنگی، مذهبی و تاریخی هر منطقه است تا اصالت‌ها حفظ شود.

در این مراسم تعدادی از دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، سازمان‌ها و صنایع هرمزگان با اهدای لوح تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا