دانشگاه‌ باید کانون شناسایی و حل مسائل کشور باشد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اینکه مراکز علمی کشور و به ویژه دانشگاه‌های صنعتی باید به کانونی برای شناسایی مشکلات و حل مسائل تبدیل شوند، گفت: امروز در بخش‌های مختلف کشور با مشکلات و موانعی روبرو هستیم که ظرفیت علمی و تخصصی موجود در دانشگاه‌ها می‌تواند به حل این مسائل کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود برخی مسائل در حوزه آب، کشاورزی و بهره وری تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور با تعریف وظایف و تکالیفی برای شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه خود، نقش مؤثری در حل مسائل کشور ایفا نمایند.

مخبر دانشگاه‌ها و مراکز علمی را پیشران توسعه توصیف کرد و با توجه به نقش دانشگاه صنعتی ارومیه در استان آذربایجان غربی، افزود: دانشگاه‌ها باید به عنوان موتور پیشران توسعه، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات کشور، راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات به مسئولین اجرایی پیشنهاد دهند و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز باید پیشران توسعه استان آذربایجان غربی و محلی برای رفع نیازها و حل مشکلات این استان باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص عدم اجرای برخی تعهدات و وجود محدودیت در فضاهای فیزیکی دانشگاه، برخی مسئولان ذیربط را مکلف کرد ضمن بازدید از این دانشگاه، نسبت به اجرای تعهدات گذشته اقدام و مشکلات مربوط به محدودیت فضاهای فیزیکی دانشگاه را از نزدیک بررسی و راهکارهایی برای رفع آن ارائه دهند.

در این جلسه رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن معرفی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، گزارشی از تعداد اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ارائه کرد و به تشریح جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی ارومیه در رتبه بندی‌های داخلی و بین المللی پرداخت.

مجتبی مختاریان همچنین گزارشی از برخی مشکلات و معضلات دانشگاه صنعتی ارومیه ارائه کرد و گفت: متأسفانه دانشگاه صنعتی ارومیه با محدودیت فضاهای فیزیکی روبرو است و پروژه‌های مرتبط با تعهدات و مصوبات گذشته به طور کامل اجرایی نشده و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تأمین اعتبار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا