دانشجو باید از بحث‌های حاشیه‌ای دوری کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جلسه پرسش و پاسخ به مناسبت گرامی‌داشت روز دانشجو، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ضمن گرامی داشت ایام روز دانشجو در سخنانی، گفت: آینده از آن دانشجویان است و این آینده دور نیست و باید دانشجویان خودتان را به لحاظ علمی و تجارب لازم تقویت کنید، زیرا سربلندی ایران در گرو سربلندی فرزندان گره‌های کشور را به دست توانای خود باز خواهند کرد.

وی افزود: جامعه دانشجوی ایران همواره با احترام و عزت کنار مردم بوده از مردم بوده و برای مردم است. اقشار دغدغه‌مند و مؤثر جامعه دانشجویی جز اقشار دغدغه و مؤثر در جامعه ما است.

طحان نظیف تاکید کرد: وقتی صحبت از آزادی و آزادی‌خواهی و عدالت خواهی، رفتارهای ضد استکباری و ضد استعماری است، همواره دانشجویان اول هستند که باعث افتخار است.

وی بیان کرد: آرمان خواهی پیشران جامعه دانشجویی است و در نظر حضرت امام و مقام معظم رهبری دانشجویان مرکز تحول هستند. این بزرگان دانشجو را باور کرده و به آن احترام گذاشتند و انتظار از دانشجو گفتمان سازی و جهت دهی است. دانشجو باید از بحث‌های حاشیه‌ای دوری کند و به مسائل قانون اساسی و مقابله با جهان سلطه توجه کند زیرا آنان به دنبال تسلیم کردن این جریان است تا این خطی را که دانشجویان طی می‌کند ادامه ندهد.

طحان نظیف گفت: دانشجو از مردم است و برای مردم تلاش می‌کند و جامعه دانشجویی ما از الویت‌های بی بدیلی در آرمان خواهی برخوردار است و قطعاً تیرهای دشمنان در مواجه با حرکت جامعه دانشجویی به سنگ خورده است.

وی ادامه داد: جریان دانشجویی باید به دنبال امید آفرینی و هنجار آفرینی باشد. امید به رشد و ترقی و آینده که بنیان‌های نظام سلطه جهانی را به چالش کشیده و نگاه جهان شمول اسلامی ما را تبیین کند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: امروز استانداردهای دوگانه و ناپسند غرب را در جنگ غزه می‌بینیم. جنایاتی که در ۶۴ روز جنگ دیده نمی‌شود و حتی قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا وتو شد، این مسائل و مقاومت ملت فلسطین نیازمند تبیین است.

وی تاکید کرد: جریان دانشجویی حرف‌های مهمی برای گفتن در جهان دارد و مهم آن است که اولویت‌ها را تغییر ندهد و این موضوعی است که باید در نگاه جهانی این جنبش به آن توجه کرد زیرا در فضای غبار آلود هم می‌توان جهاد تبیین کرد و با جهان حرف زد.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا