خوب بودن برای ارتش کافی نیست، می‌توانیم الگو شویم

سرلشکر موسوی:

خوب بودن برای ارتش کافی نیست، می‌توانیم الگو شویم

خوب بودن برای ارتش کافی نیست، می‌توانیم الگو شویم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خوب بودن برای ارتش کافی نیست. ارتش با چنین پشتوانه‌، ظرفیت و خانواده‌های صبور و کم‌نظیر می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین جشنواره دوسالانه طرح‌های فرهنگی مصباح، با تبریک فرارسیدن سوم شعبان و گرامیداشت روز پاسدار اظهار داشت: نگاه محبت آمیز مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن امسال به ارتش، نیازمند مرور چندباره است. واژه‌ها و ویژگی‌هایی که ایشان به کار بردند، هم شوق‌انگیز و امیدآفرین است و هم مسئولیت ما را چند برابر کرده است.

وی با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: ایشان ارتش را ارتش مؤمن، عزیز، انقلابی، مردمی و پیش‌برنده کارهای بزرگ و شگفت‌آور توصیف کردند. همچنین ایشان فرمودند که ارتش امروز به مراتب انقلابی‌تر، مومن‌تر و خالص‌تر از روزهای اول انقلاب است. فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در بخش دیگری از فرمایشات خود ارتش را نماد استقلال و استحکام، مورد اعتماد و عزیز بین مردم و مسئولان خواندند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بخشی قابل توجهی از این افتخارات، نتیجه اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح است. این اتفاق جای تقدیر از همه عزیزانی دارد که طراحی و اجرای طرح‌های مصباح را وظیفه و تکلیف خود دانستند و ما را صاحب چنین جایگاهی نزد فرماندهی معظم کل قوا کردند.

سرلشکر موسوی گفت: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند که «هم ملت و هم مسئولان قدر ارتش را می‌دانند و شما هم قدر خود را بدانید». این نکته که باید قدر خود را بدانیم، بسیار جای کار دارد. این جایگاه و عزتی را که ارتش دارد، باید قدر دانست. ایشان همچنین فرمودند که «کارهایی که ارتش می‌کند، مایه خرسندی و احساس عزت مردم است و بالاترین ارزش را ارتش دارد، یعنی محبوب شدن نزد پروردگار.».

وی افزود: ممکن است در برخی مسائل نقص داشته باشیم یا در مسائلی هم احساس کنیم که کُندی وجود دارد اما وقتی به ارزش و جایگاه ارتش نگاه می‌کنیم، این مسائل قابل اغماض است. در جلسات هم‌فکری و مشورت در نیروها و یگان‌های ارتش باید روی این مسئله که لازم است قدر خود را بدانیم، کار شود.

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: اینکه فرمانده معظم کل قوا فرمودند که «آدم باید افتخار کند که جزو چنین ارتشی است»، خیلی ارزشمند است و معنا و مفهوم بسیاری دارد. شبانه‌روز فعالیت کردیم، بیش از ۴۸ هزار شهید دادیم و همه دست به دست هم دادند که به چنین جایگاهی رسیدیم و وقتی محبوب خدا خوانده می‌شویم، دیگر چه چیزی می‌تواند این معادله را تغییر دهد. باید شاکر این نعمت باشیم و قدر خود را دانستن، شکرگذاری از این نعمت است.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره نتیجه اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح در ارتش عنوان کرد: بر اساس آمار عملکرد طرح‌های فرهنگی مصباح مشخص شده در بسیاری از جهات در رتبه خیلی خوبی قرار داریم و از چند سال پیش در حال پیشرفت هستیم اما بارها تاکید کرده‌ام که خوب بودن برای ارتش کافی نیست. ارتش با چنین پشتوانه‌ای و با خانواده‌های صبور و کم‌نظیر، ظرفیت‌های بسیاری زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که «ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است و می‌توان آن را سر دست گرفت و به ملت بلکه به دنیا نشان داد» نوعی الگوسازی است. ما در بسیاری از عرصه‌ها، ظرفیت ارائه الگو به جامعه داریم که نیاز است از این ظرفیت‌‎ها نیز استفاده کنیم. جایگاه امروز ارتش امید آفرین است اما نباید به این اکتفا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا