خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال‌زاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت عرض می‌کنم و از دستگاه‌های ذی ربط در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی برای برخورد جدی‌تر با تروریست‌هایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، می‌خواهم که قویاً زمینه چنین اقدامات ضدامنیتی را با تمام قدرت همچون گذشته کور کنند و از بین ببرند.

وی بیان کرد: همچنین از وزارت خارجه می‌خواهیم که فشارهای لازم دیپلماتیک را به کشورهای پاکستان، افغانستان و برخی از دولت‌های حامی از تروریست‌ها بیاورد و حجت را بر آنها تمام کند. خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعزام هیأت‌های مربوطه هم برای حادثه راسک و هم کرمان، گزارش‌های میدانی و دقیقی را تهیه کرده که این گزارش‌ها را به استحضار مردم می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: دریاچه ارومیه در چند سال گذشته حال و اوضاع خوبی نداشته است، ما از اقداماتی که انجام شده تشکر می‌کنیم اما اصلاح الگوی کشت و گسترش جهادی آبیاری قطره‌ای، انتقال پساب تصفیه خانه‌های تبریز به دریاچه ارومیه و دیگر اقدامات مصوب باید به سرعت و قطعیت ادامه پیدا کند.

جلال‌زاده با بیان اینکه مردم پیگیر اقدامات عملی برای احیای دریاچه ارومیه هستند، گفت: از مدیران ملی و محلی می‌خواهم در خصوص مشکلات و مسائلی که مردم را آزار می‌دهد مانند گرانی کالاهای اساسی بیشتر با مردم سخن بگویند و مشکلات را با مردم مطرح کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت و مجلس همگام و همراه برای ارتقای حقوق کارکنان و بازنشستگان تلاش می‌کنند و امیدواریم گام اول همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی بیان کرد: افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بر همه کارگزاران جمهوری اسلامی فرض و واجب است و باید تلاش کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افزایش مشارکت، سلامت انتخابات، ایجاد رقابت واقعی در میدان انتخابات و امنیت مردم محقق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا