استان ها

خراسان جنوبی میزبان شکوهمند زوار پاکستانی/برپایی پنج موکب – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال نیز در ایام اربعین چون سال‌های گذشته آمادگی پذیرایی از زائران پاکستانی که از مسیر استان ما به کربلا و یا مشهد مقدس می‌روند، هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج موکب برای پذیرایی از زائران در استان فراهم می‌شود، گفت: این مواکب در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان، موکب امامزاده سید علی نهبندان، موکب امامزادگان باقریه بیرجند، موکب امامزاده زید قاین، موکب مسجد امام رضا (ع) خضری خواهد بود.

بخشی پور با بیان اینکه سال گذشته در مدت ۳۵ روز فعالیت مواکب خراسان جنوبی از ۳۵ زائر پاکستانی و ۱۵ زائر ایرانی که ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس می‌رفتند، پذیرایی شد، ادامه داد: این مواکب برای اسکان، پذیرایی، بهداشتی و استحمام و… زائران برپا شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت موکب‌های خراسان جنوبی آغاز شده است، گفت: پنج شنبه شب یک اتوبوس زائران پاکستانی که به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کرد در استان ما با مشکل فنی رو به رو شد و هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون تومان تعمیر اتوبوس به همراه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: با این وجود با همت و تلاش صورت گرفته به صورت تقریباً رایگان تعمیر و این زائران پاکستانی به مسیر خود ادامه دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا