تیتر یک

حکم حبس شروین حاجی‌پور همچنان برقرار است؛ صرفا مجازات ممنوع‌الخروجی او لغو شده / اطلاعیه قوه قضاییه: مجازات‌های تکمیلی حکم بدوی لغو شده / سخنگوی قوه: تاکنون هیچ درخواستی برای اعاده دادرسی او ثبت و ضبط نشده / اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم اجرا خواهد شد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

برداشت اشتباه از اطلاعیه قوه قضاییه همزمان با اظهارات سخنگوی این قوه در نشست خبری امروز، باعث گمراهی بسیاری از رسانه‌ها و مردم در خصوص حکم شروین حاجی پور شده است.

به گزارش «انتخاب»، شروین حاجی پور که به سه سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود چند روز پیش خبر داد که باید خود را برای اجرای حکم به دادگاه معرفی کند.

امروز ابتدا خبری از مرکز رسانه قوه قضاییه باعث شد این برداشت در میان مخاطبان جا بیفتد که گویی حکم دادگاه روین حاجی پور لغو شده است. با این حال ساعتی بعد، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حاجی پور و وکلایش درخواست تجدیدنظر نداده اند و اگر درخواستی ارائه ندهند، حکم او اجرا خواهد شد.

اطلاعیه قوه قضاییه و اظهارات سخنگو چه بود؟

قوه‌قضائیه صبح امروز اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر پس از اعتراض شروین حاجی‌پور نسبت به رأی دادگاه بدوی، این اعتراض را بررسی کرد و به‌دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره‌شده در رأی دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو کرد و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد او را نیز صادر کرد.

سخنگوی قوه قضاییه هم امروز در پاسخ به سوالی درباره حکم شروین حاجی پور و درخواست‌های اقشار و افراد مختلف از رئیس قوه قضاییه در رابطه با این حکم گفت: فرد مورد اشاره  برابر بررسی از دیوان عالی کشور تاکنون هیچ درخواستی از سوی وی یا وکلای او  برای اعاده دادرسی ثبت و ضبط نشده است و اگر نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این فضا وجود دارد. اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم اجرا خواهد شد.

منشأ اشتباه چیست؟

ماجرا آن است که در اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضایی اشاره شده که «مجازات‌های تکمیلی» حکم شروین حاجی پور لغو شده و نه کل حکم بدوی او.

مجازات‌های تکمیلی مورد اشاره همان «۲سال ممنوعیت خروج از کشور» است. در نتیجه، جکم حبس حاجی پور برقرار است و او باید به زندان برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا