حوزه درمان دراولویت دولت است/۲۵ هزار پرستار امسال استخدام می‌شوند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، داوود منظور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر ارزیابی اثربخشی سیاست گذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: در حوزه درمان اتفاقات مهم و بزرگی انجام شده و نباید در این زمینه فقط ناامیدی ایجاد کنیم و زحمات عزیزان در وزارت بهداشت را زیر سوال ببریم و باید نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم.

وی با بیان اینکه اکنون بازار دارو در کشور به ثبات رسیده و نسبت به زمانی که دولت سیزدهم کار را تحویل گرفت قابل مقایسه نیست، گفت: تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات بودجه‌ای حوزه درمان تخصیص داده شده و حوزه درمان در اولویت دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: تاکنون اعتبارات هیچ بخشی به این میزان تخصیص داده نشده و این اهمیت حوزه درمان را نشان می‌دهد. سال گذشته ۱۳ همت برای حوزه دارویار تخصیص یافته بود که تاکنون و در امسال به ۳۲ همت افزایش یافته است.

منظور تاکید کرد: ما در سال جاری هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌کنیم که البته ۵ هزار تخت بیمارستانی تاکنون افتتاح شده و دو هزار تخت هم تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه د اد: مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده و اعتبار آن هم تأمین شده است همچنین برای جذب ۱۸۰۰ عضو هیأت علمی اعتبار تأمین شده و برای سال آینده هم جذب ۱۲۰۰ هیأت علمی پیش بینی شده است.

منظور با بیان اینکه تاکنون ۲۹۵ همت در حوزه درمان تأمین اعتبار شده است، گفت: در حوزه بیماران صعب العلاج هم باید این توضیح داده شود که تاکنون ۷ همت به بیمه سلامت تخصیص داده شده است.

منظور تاکید کرد: مساله تخصیص ارز به حوزه درمان در اولویت ما قرار دارد و تاکنون ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز به این حوزه اختصاص یافته است. نکته مهم قابل عرض آن است که ما به سمت الکترونیکی کردن نظام اطلاعات درمانی گام برداشتیم و تقریباً تمام نسخه‌ها الکترونیکی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا