مجلس

حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل را تحت تاثیر قرار دهد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات؛ نخبه علمی کشوری و جهانی، جناب آقای دکتر ستار هاشمی.

وی افزود: امروز اینترنت نه‌تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است، بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به او وابسته است. ما دولت الکترونیک را داریم ترویج می‌دهیم. امروز حاکمیت ملی کشورها، حاکمیت اقتصاد ریالی، پولی و بانکی، حاکمیت نظامی و امنیتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متأثر از فضای مجازی و اینترنت است.
ذوالنوری تاکید کرد: در آینده نزدیک این مصاف بسیار عمیق‌تر خواهد شد. با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینک و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو، مدار نئو، هئو و ژئو، و ماهواره‌های مختلف پژوهشی، مخابراتی، تجاری و جاسوسی در بالای سر ما، ما شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت.
وی ادامه داد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما را تحت تأثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما ارتباط ما با دنیا، تبادل اطلاعات ما، به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلتفرم‌ها و پیام رسان‌ها، بدافزارها، نرم‌افزارها، می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در تأمین موتور جست‌وجو، فضای ابری، محتوای لازم، پلتفرم‌های لازم و همه نیازمندی‌ها به شکلی که هم تهدیدات را دفع کند و هم ارتباط دانشمندان ما، پژوهشگران ما، نخبگان ما، تجار ما را با دنیا بتواند تأمین کند؛ امروز یک نیاز و ضرورت جدی است.

وی افزود: خبر دارید که در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند، استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. ممکن است گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود داشته باشند. اینجا من تشکر جدی از جناب آقای دکتر پزشکیان دارم که یک نخبه جوان را سکاندار این کشتی ترقی و تعالی قرار داده. جناب آقای دکتر ستار هاشمی از ۲ درصد نخبگان برتر دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و محیط اینترنت به نظر آورید که آنجا جای پای تأثیرگذاری آقای ستار هاشمی مشهود نباشد.

وی در پایان گفت: عزیزانی هم که به‌عنوان مخالف صحبت کردند، ضمن احترام به فرمایشاتشان، نکته جان‌داری نگفتند که رد مسئولیت ایشان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا