ورزشی

حمایت‌ نشدن دو بانوی تکواندوکار کرمانشاهی باعث پسرفت آنها شد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ایسنا/کرمانشاه سرپرست هیات تکواندو استان کرمانشاه در خصوص علت پسرفت کوثر اساسه بانوی ملی پوش تکواندو ایران هم عنوان کرد: کوثر اساسه و فاطمه کرمی دو بانوی کرمانشاهی تیم ملی تکواندو ایران متاسفانه با افت مواجه شده اند که می توان دلیل اصلی آن را عدم حمایت‌ها دانست. 

مسعود حجی زواره در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تکواندوکاران کرمانشاهی طی پنج ماه گذشته هشت مدال بین المللی کسب کرده اند، اظهارکرد: آرین سلیمی، شایان صحبتی، علی خوش روش، امیر حسین سلیمی، کوثر اساسه، فاطمه کرمی، آتوسا پروین و سحر مرادی تکواندوکارانی هستند که در این مدت مدال آوری داشته اند. 

وی یکی از خوشرنگ ترین مدال ها را کسب مدال طلا و کسب سهمیه المپیک آرین سلیمی در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در کشور چین دانست و افزود: المپیک میدان متفاوتی است و اگر آرین سلیمی به خودباوری و اعتماد به نفس کاملی برسد، قطعا می تواند در پاریس بدرخشد و از این آوردگاه دست پر برگردد.  

حجی زواره که حدود پنج ماهی است به عنوان سرپرست هیات تکواندو کرمانشاه منصوب شده، خاطرنشان کرد: اگر از این دو بانوی ملی پوش در ابعاد مختلف مورد حمایت قرار می گرفتند، شاید پسرفت نداشتند، با این‌حال نشست‌ها و گفت و گوهایی را با این دو نفر داشته‌ایم و امیدواریم با حمایت هایی که از آنها خواهیم داشت دوباره با خودباوری بتوانند رشد کنند، چراکه سطح فنی بالایی دارند و می توانند دوباره در اوج قرار بگیرند. 

سرپرست هیات تکواندو کرمانشاه تصریح کرد: در بخش تکواندو ناشنوایان نیز خانم شبنم یاری برای مسابقات جهانی تکواندو ناشنوایان فیکس تیم ملی شد، اما متاسفانه تیم ملی کشورمان به این مسابقات اعزام نشد. البته قرار است امسال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود. 

وی تاکید کرد: در بخش مربیان نیز از کرمانشاه کیوان حجی زواره با تیم بارمان توسن و خانم لیلا خزایی با تیم بیمه تجارت نو توانستند در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به ترتیب عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی را کسب کنند. 

حجی زواره در ادامه از تلاش برای حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگ تکواندو ایران خبر داد و گفت: امسال قطعا یک نماینده را در رقابت های لیگی خواهیم داشت، اما در این راه به حمایت‌های یک اسپانسر و حامی مالی نیاز است که در تلاش برای جذب آن هستیم. 

سرپرست هیات تکواندو کرمانشاه در پایان از حمایت‌های رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه طی سال گذشته از تکواندو کرمانشاه قدردانی کرد. 

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا