امیرعبداللهیان: حمایت ایران از تمامیت ارضی صربستان/ روابط تجاری دو کشور تقویت شود وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور صربستان با تاکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی این کشور، گفت: افزایش حجم تجارت دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان […]

امیرعبداللهیان:

حمایت ایران از تمامیت ارضی صربستان/ روابط تجاری دو کشور تقویت شود

حمایت ایران از تمامیت ارضی صربستان/ روابط تجاری دو کشور تقویت شود

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور صربستان با تاکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی این کشور، گفت: افزایش حجم تجارت دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به صربستان صبح امروز (دوشنبه) با آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تجدید دعوت رئیس جمهور اسلامی ایران از رئیس جمهور صربستان برای سفر به تهران، بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با ارائه گزارشی از گفتگوهای انجام شده با نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان، ضرورت ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف را با توجه به قدمت روابط مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار، بهره گیری از مکانیزم‌هایی مبتکرانه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و افزایش حجم تجارت را مورد تاکید قرار داد.

آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس جمهور کشورمان، تصریح کرد: صربستان اعتقاد دارد، ایران کشور مهمی در منطقه است و ما برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اهمیت قائل بوده و بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های دو کشور تاکید می‌کنیم.