امیر آشتیانی: حلقه‌های محور مقاومت در تعامل و تکامل با یکدیگر معنا پیدا می‌کنند وزیر دفاع گفت: حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند. به گزارش هشت صبح، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با […]

امیر آشتیانی:

حلقه‌های محور مقاومت در تعامل و تکامل با یکدیگر معنا پیدا می‌کنند

حلقه‌های محور مقاومت در تعامل و تکامل با یکدیگر معنا پیدا می‌کنند

وزیر دفاع گفت: حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند.

به گزارش هشت صبح، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار طی سخنانی با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و عالی جناب مرحوم حافظ اسد که بنیان گذاران روابط راهبردی دو کشور بودند گفت: امروز بخش زیادی از عمق راهبردی دو کشور ناشی از امتزاج خون رزمندگان ایرانی و سوری در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سایه رهبری خردمندانه دو کشور، اشتراکات و پیوندهای فراوان، رابطه ایران و سوریه را به سمت یک رابطه عمیق و قلبی هدایت کرده است که تاکنون دشمنان مشترک موفق به جدایی آن نشدند گفت: خوشبختانه مناسبات دو کشور یکی از بهترین دوره‌های تاریخی خود را تجربه می‌کند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه ارتش و ملت بزرگ و قهرمان سوریه توانسته است در برابر هجوم گسترده گروه‌های تروریستی تکفیری و حامیان خارجی آنها به پیروزی برسد افزود: حضور رزمندگان محور مقاومت در کنار رزمندگان سوری در مبارزه با گروه‌های تروریستی- تکفیری یک نمونه و یک الگوی موفق بوده است و نشان داد، حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند؛ الگوی موفقی که از گسترش تروریزم به بسیاری از مناطق جهان جلوگیری کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت و نقش سوریه در زنجیره محور مقاومت بر ضرورت تقویت و استحکام قدرت ملی و دفاعی این کشور تأکید کرد.

امیر آشتیانی تأکید کرد: معتقدیم حضور نامشروع و غیر قانونی نظامیان اشغالگر در خاک سوریه، نا امن کننده و مخرب است، لذا ضمن تاکید بر تمامیت ارضی سوریه، بر ضرورت خروج همه نیروهای اشغالگر به ویژه اشغالگران آمریکایی تاکید داریم.

امیر آشتیانی با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه مشروعیت و کارآمدی نظام سوریه است گفت: میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات مختلف نشان دهنده مشروعیت و پایگاه اجتماعی نظام سوریه در میان ملت است.

وزیر دفاع ایران ضمن اشاره به تعرضات رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد: ما هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این رژیم جعلی فقط زبان زور و قدرت را می فهمد، نباید اجازه گستاخی بیشتر به آن رژیم را داد.

امیر آشتیانی با بیان تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: اعمال تحریم‌ها با هدف تضعیف قدرت ملی و ایجاد بحران مشروعیت و ناکارآمدی است و ما در ایران این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنگ اقتصادی ادامه‌ی جنگ نظامی و سیاسی است گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود در مواجهه با جنگ اقتصادی را در اختیار برادران سوری خود قرار دهد.

سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی گفت: این دیدار و گفتگو نشاندهنده اوج همکاری با برادران ایرانی در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه است

وزیر دفاع سوریه با اشاره به حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های محور مقاومت برای حفظ امنیت منطقه از نقش جمهوری اسلامی ایران در این رابطه قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم سطح روابط و همکاری‌ها ارتقا و گسترش یابد.

در این دیدار وزرای دفاع دو کشور در موضوعات مورد علاقه دو طرف و گسترش روابط گفتگو و تبادل نظر کردند.