سازمان حقوقی سعودی: اوضاع حقوق بشر در عربستان پیچیده تر شده است

هشت صبح: یک سازمان حقوقی سعودی اعلام کرد اوضاع حقوق بشر در عربستان روز به روز پیچیده تر شده و شمار زندانیان سیاسی هم به شکل فزاینده‌ای بیشتر می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی سعودی لیکس در خبری در این رابطه نوشت: موسسه حقوقی “ذوینا” گزارشی را منتشر کرد که در آن آخرین تحولات حقوقی و سیاسی در عربستان مربوط به مسایل زندانیان سیاسی و افرادی که به دلیل اظهار نظر بازداشت شده‌اند، طی ماه اکتبر گذشته درج شده است.

در این گزارش آمده است، طی ماه اکتبر گذشته، عبدالله البعیز فعال تویتری به دلیل انتقاد از تبلیغ رسانه‌ای برای رئیس هیئت رفاهی عربستان بازداشت شد.

یک قاضی سابق به همراه دو نفر از روحانیون منطقه الشرقیه هم به دلیل اظهاراتشان بازداشت شدند.

ابتدای اکتبر هم یک فعال تویتری به دلیل اعلام مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی به یک ربع قرن زندان محکوم شد.

همچنین در ماه اکتبر شماری از مصری‌ها به دلیل آن که در عربستان سعودی سالگرد جنگ اکتبر که اسرائیل در آن از مصر شکست خورده بود، را جشن گرفتند، به ۱۰ تا ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

در این بین اسراء الغمام که پیش از این دادگاه بدوی او را به ۸ سال زندان محکوم کرده بود، در ماه اکتبر در دادگاه تجدید نظر حکمش به ۱۳ سال افزایش پیدا کرد.

این سازمان حقوقی بعد از برشمردن لیست بلندی از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم سعودی علیه فعالان سیاسی و فعالان شبکه‌های اجتماعی از نهادهای امنیتی و قضائی عربستان خواست تا از سیاست‌‌هایی که در این زمینه در پیش گرفته دست برداشته و به حقوق افراد جامعه به طور اعم و شخصیت‌های بارز به طور اخص احترام گذاشته و به بازخوردهای این اقدامات (سرکوبگرانه) بر جامعه عربستان چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ سیاسی و حقوقی توجه کنند.

در این گزارش تاکید شده است روند بازداشت‌ها و احکام صادر شده علیه فعالان سعودی به شکل قابل توجهی رو به گسترش است، که خود نشانه خطرناکی از شرایط حال حاضر عربستان و سمت و سویی است که اوضاع داخلی عربستان به سمت آن حرکت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا