استان ها

حضور ۱۴۰ شاعر با ۴۰۰ اثر در کنگره منطقه‌ای شعر محرم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمود حسینی در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم در تبریز اظهار داشت: این کنگره از اوایل دهه ۷۰ کار خود را آغاز کرده و سابقه بیش از ۲۰ دوره برگزاری را دارد و هر چند در برهه‌ای با وقفه مواجه شد اما پس از کرونا به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان به صورت منطقه‌ای دوباره احیا شد.

وی با اشاره به اهداف کنگره در شناساندن شعرای جوان و استفاده از بزرگان شعر آئینی تصریح کرد: این کنگره در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و هر سال به نام یکی از شهدای کربلا و همچنین پرداخت به موضوعات روز برگزار می‌شود که امسال عنوان کنگره به نام حضرت علی اصغر (ع) و شهدای کودک غزه کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: با توجه به محور موضوعی اعلام شده، اشعار مرتبط پذیرش شد که بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۴۰ شاعر از استان‌های شمال‌غرب شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه این کنگره رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هدف این کنگره را شناسایی و معرفی شعرای جوان و تجلیل از بزرگان شعر آئینی عنوان کرد و گفت: در کنار تجلیل از برگزیدگان این کنگره از پیشکسوتان شعرای آئینی هم تجلیل می‌شود تا شعرای جوان با اساتید فن و بزرگان این عرصه آشنا شوند.

گفتنی است آئین اختتامیه ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با معرفی برگزیدگان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و بر این اساس امین منیری مراغه‌ای، میرتقی سیدی، وحید طلعت، ناصر دوستی و امیر رسولی به عنوان برگزیدگان این کنگره معرفی و تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا