حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

تابناک _ راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

همزمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

مراسم نمادین این روز نیز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان شهید فهمیده منطقه ۷ تهران برگزار شد.

باتوجه به اینکه ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال در تهران به صورت راهپیمایی و از میدان فلسطین آغاز شد از ساعاتی پیش بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و مردم در میدان فلسطین حضور داشتند.

حاضران در میدان فلسطین تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به شهادت رسیدند، در دست داشتند.

مردم، دانش آموزان و دانشجویان تهرانی حاضر در میدان فلسطین پرچم مقدس کشورمان به همراه پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان را با خود همراه داشتند

اعلام انزجار مردم از آمریکا و صهیونیست‌ها

تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و «هیهات من الذله» پرتعدادترین شعار‌هایی است که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده می‌شد.

تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکارد‌هایی از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و حقوق بشری خواستند تا سکوت خود را در قبال جنایات در غزه بشکنند و اقدامی بازدارند در قبال این جنایات داشته باشند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم به صورت خانوادگی شرکت کرده اند و در میدان فلسطین از کودک چندماهه تا پیرمرد و پیرزن حضور داشتند.

قرائت بیانیه دانش آموزان و دانشجویان

در مسیر راهپیمایی امروز غرفه‌های تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند.

در مراسم راهپیمایی امروز بیانیه دانش آموزان و دانشجویان قرائت شد. بیانیه تشکل‌های دانشجویی را امیر رضا بخشی پور دبیر اتحادیه تحکیم وحدت و بیانیه دانش آموزان را فاطمه صدرزاده فرزند شهید صدرزاده قرائت کردند.

همدردی مردم ایران با کودکان فلسطینی

مردم سراسر کشور در مراسم امروز با کودکان بی‌گناه فلسطینی که قربانی جنایات صهیونیست‌ها شده‌اند؛ ابراز همدردی کردند.

حضور قالیباف در جمع مردم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به جمع راهپیمایان پیوست. 

 

این خبر تکمیل خواهد شد….

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا